Vaddå? Nä, inte sådär!

Fredagkväll hemma hos casa Karlsson/Larsson:

Vin och öl på Café Loopen blev det idag efter jobbet. Det var ju så fint väder.
För er som inte varit på Loopen, mysigt ställe. Ligger vid sjömacken vid Tanto.

Vid hemkomst:
Magnus får order om att ladda ner två låtar (haha, lagligt alltså på Poplife...) medan jag lagar korvstroganoff.
Att ladda ner två låtar tar 25 minuter. Att laga korvstroganoff och koka potatis tar 23 minuter.
När jag påpekar att det inte finns någon sallad för att jag ropat 15 gånger och bett honom komma att avlasta mig som hackade, stekte och kokade samtidigt säger han:

- Va? Jag satt inte framför datorn så länge!
(jodå!)
Leasingdatorn åker snart ut.
Nej! Det går ju inte. Hur skall jag då kunna blogga på kvällstid?

Efter middagen blir det lyssning av de två önskade låtarna.
1. Shirley Clamp med Mina minnen
2. Helena Paparizou (svårstavat) med The light in our soul

Magnus börjar svänga på höfterna och skall göra en "Linda och Maria". Dansa alltså.
Han ser mer ut som en skitnödig zebra.
Jag skrattar, suckar och sätter mig... vid datorn!!

Trevlig helg på er!
Imorgon är det uppladdning inför Midnattsloppet. Återkommer med rapport!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Amen shit, nu är det åter dags att kommentera överdrifterna här på bloggen.. VEM har verkligen SETT en skitnödig Zebra?? Helt med 100% säkerhet har inte Linda sett en iaf. Däremot har jag sett tjejerna "dansa" runt i vardagsrummet efter "nåt" glas vin.. och jag som har fotografiskt minne gjorde som dem gjorde.. jag kan verkligen förstå att hon tyckte det såg roligt ut!! Ha ha ha ha!

Anonym sa...

Lycka till på midnattsloppet!

Dopa dig!!

Puss!

Linda Clarenbring sa...

Jag tror jag skrattar ihjäl mig!
Jag tar din astmamedicin imorgon!!