Slutpimplat?

Sagt över msn idag:

Maria: Haloj skorpan! du måste hänga på mig å malan idag 16.15 på Street å dricka ett glas vin!!!!!
(Maria kallar mig för skorpan, varför då? Öh, jag vet inte..)
Linda: Ah, låter najs, jag är med. När ses vi och vart?
Maria: Hornstulls busshållsplats kl 16.15
Linda: I´ll be there!

Stunden senare (också via msn):

Linda: Jag har precis blivit utbjuden. Efter jobbet.
Magnus: Ahaaa av vem då?
(hihi, nu undrar han..)
Linda: Av Malan och Mia, ett glas på street kl 16.15
Magnus: Så du menar att min mat inte kommer att vara klar när jag kommer hem?

Öh, jag tror visst att jag skämt bort en herr Larsson lite väl med varm mat på bordet när han kliver innanför dörren?
Brukar maten vara klar när jag kommer hem? Nope. Fast å andra sidan kan ju det bero på att jag alltid kommer hem före Magnus =)
Okej då, igår var maten klar när jag kom hem från springturen med Hanna. Magnus hade gjort sin favvomat. Tacos.

Dagens stora kalldusch:
På viktklubb.se kan du läsa följande:

"Ett glas rödvin eller ett wienerbröd? Kaloriantalet är det samma."

Men hjälp!!! Är det slutdrucket på rödvin nu? Malan, Mia, kanske skall vi ses över ett glas vatten i eftermiddag?
Nejdå, jag skall lugna er alla med att jag var inne på viktklubb.se och lade in ett wienerbröd i min dagbok, det blev 304 kcal. Ett glas rödvin, 20 cl blev 144 kcal.
Dessutom var källan (därifrån informationen kommer): Apoteket
Va? Hallå! Vad i helsefyr vet Apoteket om wienerbröd och rödvin?
Svar: Ingenting bevisligen!
Så.. vi fortsätter lugnt att dricka vin! Eller hur?

Apropå Viktklubb.se.
Maria är vår nya supersnygga modell för Viktklubb.se
Har ni ännu inte sett det gå in på www.viktklubb.se och kolla!

Dagens miss:
Jag orkar aldrig ta med min mobil på lunchen.
När vi ätit går vi en sväng på Lindex. Jag hittar en fin sjal att ha på bröllopet om det blir kallt.
Den kostar 79 kr. Jag köper.
När jag kommer tillbaka till mitt skrivbord har jag fått ett sms. Det står:

Hej Lindex Club-medlem. Visa upp detta sms i din Lindexbutik så får du 25% på valfri vara
t o m 28/8 när du använder ditt Lindex Club-kort.


Jaha.
Om jag bara orkat ta med mig mobilen hade sjalen alltså kostat 59.25 kr.
Så kan det gå..

Ha det!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!

Den var rolig, den enda gången jag skojjar o säger: "är inte maten klar när jag kommer hem" så "klick" klick" klick" upp på bloggen..

Vem är det som tvättar när Fru Karlsson bokar tvättider när hon skall bort?

Vem är det som lagar mat när Fru Karlsson ligger i soffan och är "trött"

Skulle vara kul att skriva: det är grannen som kommer in o gör en tre rätters middag! Men så är det inte, för det är bortskämda Herr Larsson..

hahaha!

//Mange

Anonym sa...

Hörrdu Mange... om Du tvättar min tvätt oxå så kan Du få några matlådor linssoppa som jag har i frysen.... Jag har bjudit någon som Du känner på linssoppa en gång, jag är övertygad om att betyget var godkänt... eller, nja, ÖVERTYGAD är väl kanske att ta i...

Ha så kul i kväll Linda - ett par flaskor vin ska Du väl få i Dig?? :-)

KRAM till "Lyckliga familjen" hi hi...

Anonym sa...

Jossan! Det är lugnt, kom över ikväll så fixar jag din tvätt! Hur många maskiner har du? Jag kör allt i 60 grader och blandar vittvätt med rödfärgat! Jag måste ju misslyckas så kapitalt någon gång så Linda vägrar låta mig tvätta igen.. hihi! Linssoppa har jag aldrig provat (låter alldeles för nyttigt för min smak!=) men det kanske är det godaste jag någonsin ätit!? Who knows?? (Ps jag åt en kebab från Mariannes idag.. åååhhh så ljuvligt.. har du käkat kebabtallriken på Mariannes i Uppsala någon gång?? Om inte, du MÅSTE göra det..

Anonym sa...

Mange: Hm... jag tvättar nog själv då... men tack för omtanken. Jag lovar, linssoppa är gott men det är ABSOLUT inte det godaste Du ätit, det kan jag lova..
Jag är ju inte i Uppsala speciellt ofta så nej, jag har inte ätit Mariannes kebab. Ska göra det någon dag, kanske i samma veva som Du äter linssoppa... :-)

Linda Clarenbring sa...

Fru Karlsson? Betyder det att vi har bestämt att vi skall heta Karlsson i efternamn när vi gifter oss?

Linda Clarenbring sa...

Jossan! Haha, bäst du sköter din egen tvätt, även om jag kan intyga att Mange faktiskt är jättebra på att tvätta. Jag har bara en endaste gång fått mina vita underfrackor tillbaka grådaskiga.
Mariannes kebab är verkligen god, det kan jag intyga men jag nu är jag nyfiken på den där linssoppan..

Anonym sa...

Shit! Nu höll det på att gå åt pipsvängen.. jag menar Fru LARSSON så klart!!!

Jaja Jossan, fegis.. det är ju rätt spännande att låta mig tvätta, man vet aldrig hur kläderna kommer se ut.. Och du, jag kan ju inte äta linssoppa när du trycker i dig en kebab, det går inte.. omöööjligt, den kebaben är lixom gudomlig, det finns ingen liknande någon annanstans.. jag skulle alltså inte kunna stå ut att titta på när du äter.. jag skulle stjäla din tallrik, gömma mig och äta upp din mat!! :P

Anonym sa...

Linda, att dina underfrackor blev grådaskiga var MEEENINGEN, jag tyckte helt enkelt att du hade lite för många vita "underfrackor" jag försökte även krympa dem till "string" men gick inge vidare.. =)