Designer handbags and killer creditcards...


Dagens höjdpunkt: O.C kväll hemma hos casa Karlsson/Larsson

Äntligen är det dax! Ikväll vankas det O.C! Och då menar jag inte att vi kommer att se säsongspremiären av The O.C på kanal 5. Dom avsnitten har vi redan sett.
Och vem orkar vänta en vecka mellan varje avsnitt? No, not us.
The O.C-fantasterna Linda, Magnus och Charlotta hittar andra sätt att följa favvoserien =)

Serien där alla är fantastiskt snygga (kolla bara in mamma Kirsten ovan till höger..), supertrimmade, har snyggare än snyggast kläder, de snabbaste bilarna och där alla problem på ett mirakulöst sätt alltid löses.
Låter det inte gulligt så säg?
Töntigt säger några men vi älskar vårt O.C!
Och ni som följer serien på kanal 5 och inte vill veta? Sluta läsa.
Frågor inför kvällen:
- Kommer Ryan och Marissas återfunna kärlek att hålla i sig?
- Har Summer och Seth äntligen förstått att dom är som gjorda för varandra?
- Kommer Kirsten att klara Sandys svek och låta bli flaskan?
- Klarar sig Julie ifrån porrskandalen?
Spänningen är olidlig!




På lunchen idag.
Jag och Jeanette strosar in på H&M på Götgatan.
En stund senare strosar vi ut igen och konstaterar att det var en annorlunda affär.
Jeanette säger:
- Inga tantkläder där inte. Allt var typ megahotsuperdupertrendigt!
Är det vi som är gamla eller?

Vi avslutar med ett O.C-minne från juli 2004:
Det är dagar innan jag och Magnus skall åka till Spanien.
Vi ser det sista avsnittet på säsong 1.
Avsnittet slutar med att Ryan flyttar hem till ghettot och lämnar Marissa med sin vodkaflaska i sitt nya hem efter att mamma Julie gift sig med Caleb. Kirsten gråter och Seth lämnar dem alla och seglar ut på havet med sin segelbåt Summer.
Låten som spelas är Jeff Buckley med "Halleluja".
Tårarna skvalar nerför mina och Magnus kinder. Det finns liksom ingen hejd på det. Vi gråter och gråter.
I en hel vecka deppar vi och varje gång vi spelar låten Halleluja glittrar tårarna i ögonen.
Hur gripen av en serie får man bli egentligen?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en man! Män gråter inte! Jag hade hackat lök till middagen.. hrrm!

Anonym sa...

Det var mycket lök, väldigt färsk...

Linda Clarenbring sa...

Hrrm... ja, just det. Så var det ju... NOT
=)
Du är så macho ändå!!

Anonym sa...

Inga kommentarer!

Anonym sa...

Jag gråter endast när Sverige förlorar i fotboll, eller när jag torskar mot Leffe (min VD) i badminton.. vilket har hänt.. alltså att jag förlorade... ehmm sen satt jag och grät en skvätt i omklädningsrummet.. NOT! Revansch säger jag bara!! Morr!! Kul som fan med O.C.. men du Linda, vi skippar det dära sorgliga avsnittet va... just in case.. haha!

Anonym sa...

Å jag kan intyga att både Mange & Linda grät när de såg avsnittet för 2:a gången tillsammans med mig... (fast jag grät ju också förstås!)
I vanlig ordning hade vi förstås druckit en låda vin eller så... det gjorde väl sitt till förstås!
Och ikväll är det dags igen! Fast förhoppningsvis utan krokodiltårarna

Anonym sa...

Whatever u say summer!

But I did´nt cry... just a little bit.. and it was on the influence of alcohol and my cat just died.. five years ago that same date.

Give me some wine woman!

Camilla sa...

Hm...har aldrig följt den serien fast alla säger att den är jättebra. Men visst är den på femman? Det förklarar saken för jag har inte femman. Om den inte är det, tja då har jag tydligen gjort bort mig:) kraaaaaaam

Anonym sa...

Har oxå varit inne i den HM-butiken men jag förstår inte vad ni menar.. Det var väl helt vanliga kläder? Såna man har varje dag?
Förstår inte alls...

Anonym sa...

Ok... ok.... JAG vände i dörren.. MEN jag är INTE gammal!!!!!!!!!!!!!!
Sådeså.

Anonym sa...

Såklart du inte är gammal Jossan!!!
Vi är bara inne på ett helt annat mode den här hösten. Det måste man ju få vara eller??

Anonym sa...

Visst... bara ni inte menar att JAG är ute... hm.....

Anonym sa...

Mode förresten??? Är det något som varierar??

Camilla sa...

Den där HM-affären på Götgatan är ju helskum!!! Men den är typ till för såna där popfolk som hänger på svartklubbar, jobbar inom "musikbranchen" (läs: har ett eget källarband som aldrig kommer att bli känt) och ser ner på folk som lyssnar på NRJ och tycker Westlife är rätt ok.

:) kram