Noppa eller steka?

Humör: På topp! Ikväll skall jag träffa supertjejerna Malin och Maria på middag hos Malin.

Samtal från Malin nyss:

- Hej, vad gör du?
- Jag går snart från jobbet!
- Vad bra, kan du ta med besticken som jag har hemma hos dig när du kommer?
- Ja, absolut
- Kan jag få låna din pincett också så vore det jättesnällt?
- Jaaa, stekpincetten menar du?
Tystnad....
- Nja, jag tänkte noppa ögonbrynen och då blir den lite stor...
Gapskratt!

Jag trodde kocken Malin var inne på matlagning och hon ville noppa ögonbrynen?
Men, går det inte fortare med den stora stekpincetten? Ett enda ryck så har man inga
ögonbryn kvar? Måla dit nya?...

Det är inte bara jag som skall träffa tjejer ikväll. Det skall Magnus också.
Och nej, jag menar inte Claes, Stefan, Fredrik och de andra. Magnus skall träffa Linda och Camilla.
Linda är lång... tror jag.
Och Camilla är pilot och bor i Australien.
Hoppas jag fick det rätt nu.
Om jag är orolig? Inte det minsta. Det är ju Magnus kompisar!

Ha det bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag blev alldeles till mig när jag såg att du var Idas moster (kom inte på varför jag kände igen Maria o hennes man först) "åh, måste brätta att jag känner henne" sen kom jag på att du ju faktiskt inte har en aning om vem jag är, så det var ju inte intressant alls för dig! hm.. förstod du det där? Rolig blogg iaf! (kom hit från Camillas)

Linda Clarenbring sa...

haha, ja, jag förstod det faktiskt! Tänk vad världen är liten ibland! Kul att du tittade in på bloggen! Ha det bra!!