Kvadruppelrot och glasögon

Kvällens bästa: Ett glas kallt vitt vin på Loopens Marina medan solen sakta gick ner

Wienerbröd eller inte. Vin blev det iallafall. Men bara två glas och det är inte ens ett helt wienerbröd.
Maria hade bekymmer.
Hon ska köpa nya glasögon och vet inte vilka bågar hon skall välja. Tre stycken olika bågar hade hon fått låna hem.
1. Lila/blå bågar (som inte går hela vägen runt glaset)
2. Svarta tunna bågar
3. De fick vi knappt se, hon hade redan valt bort detta alternativ

Jag och alla på Marias jobb tyckte de svarta tunna.
Malin, Olof, Mannen och Magnus tyckte de lila/blå (fast helst i en annan färg)
Slutgiltigt beslut skall tas imorgon. Lycka till Maria, du är ursnygg i båda paren. Inte en Helge på flera mils avstånd.

Malin hade också bekymmer.
Hon skulle få tillbaka på skatten. Sen fick hon redovisa ditten och datten. Det slutade med att hon nu måste betala ca 1000 kr till skattemyndigheten.
Hur kunde det hända?
Jag skulle få tillbaka.. mycket. Var tvungen att redovisa min försäljning av lägenheten och eftersom jag hade större vinst än det jag lade in i nya lägenheten så fick jag redovisa just en försäljningsvinst. Man skulle räkna ut typ kvadruppelroten ur vinsten delat med köpeskillingen och så vidare..
Ok, tänkte jag, de får väl dra av och ge mig resten.
Häromdagen fick jag besked från skattemyndigheten. Jag hade fått tillbaka: Mycket
Öh, hallå... vad hände?
Malin misstänker att jag fick hennes pengar också. Kan det stämma?

Nåja, trevlig hade vi. Som alltid.

Vä: Maria (utan glasögon som vi är mest vana att se henne)
Hö: Jag och Malan (med glasögon vilket bara inträffar på soliga dagar)

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj.. om jag kunde bli kär bara genom ett foto så hade jag nog blivit kär i din kompis Maria W, oj vilken utstrålning. Hälsa henne att hon är vacker som sällan skådat.

Anonym sa...

Jo beslutet togs efter mycket om och men. Det blev dom med lila skalmar (fanns inte i nån annan färg). Om nån vecka lägger säker linda ut ny bild av mig å det nya tillskottet.

Anonym sa...

Wow, jag är enormt smickrad joajs! Alltid glatt att få komplimanger. You made my day /mia

Anonym sa...

hehe.. skriv till min mail så kan du få miljoner med komplimanger ;-)

Linda Clarenbring sa...

Carro! Lycka till med glasögonköpandet. Kom ihåg att man får låna hem bågar och testa i lugn och ro hemma! Jag skulle nog också vilja köpa ett par.. men verkar lite onödigt efter min laseroperation =)
Vi hörs! Kram på dig!

Joajs: Välkommen till bloggen, vem du nu är.

Mia: Vad roligt det skall blir att se dig i nya glajjorna. Självklart skall vi lägga ut ett fint kort!