Tralalalala....

Ur radion strömmar James Blunts härliga stämma med "Youre beautiful..."
Vart har jag hört den förut... =)

Humöret är på topp. Solen skiner från klarblå himmel.
Och trots att peruken höll på att fara all världens väg imorse när jag gick ut från porten och att en narkotikapåverkad dåre höll låda på bussen känner jag att det blir en bra tisdag.

Igår eftermiddag hade jag på "att-göra-listan":
- Gå ner med sopsäckarna till grovsoprummet
- Städa i köket
- Dammsuga i vardagsrummet
- Ta undan tvätten

När jag kom hem fanns följade att göra:
- Absolut ingenting. Magnus hade gjort allt.

Jag fick t o m höra följande kommentar:
- Jag har dammsugit, det var riktigt roligt!
Är han inte söt så säg?

Efter löprunda med Hanna kommer jag hem till:
- Levande ljus i vardagsrummet
- Biff, hasselbackspotatis och rödvinssås

Om jag fyllde år? Nä...
Om vi skulle få kungligt besök? Nä...
Om vi skulle fira något? Nä...
Om Magnus ville ha ett par nya skor? Nä... (tror jag inte iallafall)

Magnus tyckte att vi skulle sitta vid matsalsbordet i vår nya fina vardagsrum.
Då duger det inte med pyttipanna eller köttbullar!

Undrar vad det blir för mat i casa Karlsson/Larsson ikväll..
Är det min tur att laga mat eller?
Pyttipanna någon?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ja ja - vi kallar inte er för "Lyckliga familjen" utan anledning...

Mange förresten: Om Du anmäler Dig sjuk till partyt på torsdag så kan Du istället få roa Dig med dammsugning, städning av kök, tvätt och allt hemma hos mig. Och ja, Du kan få linssoppa oxå - finns i frysen.. Vad säger Du? Svårt att tacka nej va?? ;-)

Anonym sa...

Jossan: jag känner att det är väldigt svårt att tacka nej till ditt underbara erbjudande: Dammsugning, städning av kök, tvätt osv, speciellt hemma hos dig.. och linssoppan oj det gjorde valet ännu svårare.. eller ska jag gå på ett partaj där det bjuds på god mat, där det röda vinet flödar..? Svårt... mycket svårt.. NOT! Hehe.. Ledsen Jossan, men fråga Linda!! Hon älskar dammsugning!!! =)

Linda Clarenbring sa...

Jossan! Jag lovar att jag skall komma hem och fixa dammsugningen åt dig!

Anonym sa...

och jag kommer och äter upp din linssoppa!! ;-)

Anonym sa...

JIPPIE - fram med almanackorna!!!! :-)
Självklart skriver vi med bläck...