Det stora testet

Veckans fråga: Vad hände med semestern?
Svar: Den tog slut...
Veckans händelse: Midnattsloppet 2005 på lördag

Min blogg jäklas med mig idag...
Måndagsbugg?

På lördag är det åter dax för mig att springades ta mig runt en bana på 10 km runt södermalm.
Kl 22.00 går starten för midnattsloppet 2005.
Vet ni inte vad det är? Kolla in www.midnattsloppet.com
Efter 3 veckor av vindrickande och god mat... ojoj, hur skall det gå?
Pressen är dessutom ännu hårdare detta år. Jag startar i gruppen före min mamma. Det betyder att jag har 5 minuters försprång men eftersom min mamma är superkvinnan med kondis som en 20-åring får jag ligga som en rem efter asfalten för att slippa få en knack i ryggen och någon som säger: Vi syns vid målet!
Dagens stora test: Springa runt Årstaviken för att kolla in formen (coach Magnus följde med på cykel)
Resultat: Det gick alldeles för bra, betyder det att jag kommer säcka ihop efter 3 km på lördag eller kommer jag orka runt?
Hoppas på det senare... jag börjar redan bli nervös. Men kul skall det bli.

Efter första dagen på jobbet så känns det som:

1. Jag behöver mer semester
2. Jag behöver mer semester
3. Jag VILL ha mer semester


På semestern kan man:

1. Dricka vin och drinkar utan att behöva tänka på morgondagen
2. Vara i Mil Palmeras, bada och sola
3. Tänka att "det där tar jag sen" och så låter man bli att träna och tar en öl till

Nu måste man:

1. Ställa väckarklockan och gå upp tidigt till jobbet
2. Gå och lägga sig i pensionärstid för att orka upp
3. Laga mat utan någon som helst matfantasi eftersom det inte igår en gin&tonic i matlagandet och dessutom pressa sig ut i löparspåret eller till Friskis och Svettis för att bli av med semesterkilona..

Mer semester till folket!
Imorgon träffar jag Malin och Maria. Säkerligen blir det ett par glas vin. Ett litet tag till får väl semestern sitta i?

Kram på er!

3 kommentarer:

Linda Clarenbring sa...

Cheesecake! Mumma!!

Anonym sa...

Äntligen!
Om man nu måste finnas med på bild var det tur att du tog en annan bild än den förra!!!
Du måste ju säga till när du fotar så man hinner piffa sig (om det nu hjälper) en annan är ju inte som "smilesisters" dvs Du själv, Ida och Sofia, alltid filmstjärnesmilet på varje foto!
Intressant semester du och Magnus har haft.....undra just hur vår blir, samma hus samma strand, bara 3 veckor kvar.....

Anonym sa...

Maria! Jag e så xtremt avundsjuk på att ni ska åka ner!! Vill ni ha sällskap? Jag lovar jag kan hålla mig i bakgrunden, ni kommer knappt märka att jag är där!! =)

//gillar inte svenska vädret!