Flytta möbler och tvätta...

Magnus skall åka på konferens imorgon och är borta till på fredag em.
På fredag em skall vi åka med Malin&Olof, Johan&Mia samt Sanna&Petter till Malins landställe i Hälsingland.
Jag lyckas alltid säga Härjedalen men har nu lärt mig.
Och för er som undrar så är närmaste stad, eller håla beroende på hur man ser det, Hudiksvall och inte Sundsvall.
När man reser bort måste man ha rena kläder.
För att få rena kläder måste man tvätta.

Idag via msn:

- (jag) Du kan väl börja fundera på din packning
- (magnus) Visst, du ska ju tvätta imorgon
Jag...?
- (jag) Om man inte är hemma och tvättar får man ta med sig smutsiga kläder
- (magnus) Du har ju bokat tvättid imorgon
- (jag) Ja, till mina kläder ja!
Ajdå.

Nädå, så elak är jag inte. Självklart kommer jag att tvätta Magnus kläder också.
Magnus hävdar fortfarande att han tvättat "ensam" fler gånger än jag för att jag av någon anledning varit borta (och tydligen alltid på fest) när vi skall tvätta.
Nu håller den inte längre.
Jag hävdar att det minst är lika. Eller att jag tvättat flera gånger ensam än han.
Någon annan som känner till detta tvättproblem?
Jag gillar att dammsuga och gör det gärna men finns det något tråkigare än att springa upp och ner i en tvättstuga? Ensam...



I helgen skall fantastiska morbror Ulf lägga klart golvet i vår lägenhet. Det innebär att vi måste flytta in följade saker i vårt sovrum inför helgen:

1 st Matbord
4 st Stolar
1 st Dataskrivbord
1 st Dator inkl skärm
1 st Skrivbordsstol
1 st Stereo och tv-bänk
1 st 28-tums tv
1 st Vardagsumsbord

Vart vi skall få plats att sova? Inte en aning...
Kan man ha ett matbord som täcke?

Apropå tvätt...
Idag pratade min kollega Jeanette med sin sambo. Han hade fått i uppgift att köpa schampoo och balsam.
Vad skall det vara för sort undrar han då.
Jeanette svarar:
- Ja, typ för svintohår och risbuskar.
Finns det sånt schampoo? Vart köper jag det?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Shit asså, måste sluta skriva till Linda på MSN, allt publiceras ju här.. hmm ska nog sluta prata i telefon med henne oxå, speciellt på lördagsnätter.. hmm kommer nog faktiskt att sluta konversera med henne totalt.. Japp från o med nu är jag stum!! ..

Fast det var ju en grej till då.. Jag tvättar faktiskt mer än dig Linda.. hahaha!!

Puss / Han den stumma!

Linda Clarenbring sa...

Ville du ha kallingarna och djungelbyxorna tvättade imorgon eller? Nä, du är ju numera stum. Jag tolkar din tystnad som ett nej? =)

Anonym sa...

Bahaaa! Jag som trodde du kände mig vid det här laget.. "Mange stum"?? ha ha ha!

Du får gärna tvätta mina "djungelbrallor" (vilka nu det är?? Har ingen aaaning!)och resten av mina kläder som jag nyss har TRYCKT ned i tvättkorgen.. =)

Puss puss puss sötis!
(Ja jag fjäskar, vill ju ha RENA kläder jue.. )

Anonym sa...

När jag var hos er senast & ni tvättade (Linda & jag var nere å la i maskinerna). Linda lagade sedan middag. Lagom tills maskinerna var klara, samtidigt som "någon" måste passa maten på spisen, sa Linda: "Tvätten måste hängas & ny maskiner laddas". Det var tyst från vardagsrummet. Valmöjligheter gavs till M: "antingen går du ner i tvättstugan eller så kollar du maten". Kan nån gissa vad Magnus valde???? Rätt svar kan ge belöning! Puss på er sötnosar ;o)

Anonym sa...

Är det Mange eller Claes som dammsuger???? Tycker de där stringtrosorna ser bekanta ut...

Väntar med spänning på uppdateringen om hur allt gick.

Verkligen kul att se Dig idag förresten!
GonattKram

Linda Clarenbring sa...

Mia: Bra att du kommer ihåg! Jag tror jag skall börja föra protokoll över det där med tvättandet hahaha

Jossan: Visst är det Claes och Magnus! Du ser väl att stringtrosorna sitter upp och ner?

Magnus: Du behöver inte vara orolig. Jag tvättar ett par av dina kallingar ikväll. Du kan ju vända dem ut och in sedan?

Linda Clarenbring sa...

Nu har min stackars blogg också blivit utsatt för en spam-attack.. skall jag blocka för anonyma eller inte? Hm, jag skall fundera..

Anonym sa...

Thank you for sharing superb informations. Your site is so cool.
I am impressed by the details that you've on this blog. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the information I already searched all over the place and just couldn't
come across. What a great web-site.

My webpage aim bot

Anonym sa...

I think this is among the most vital information for
me. And i'm glad reading your article. But want to remark on some general things, The site style is ideal, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

My weblog - making money from home