Åsså bilder!

Helgens deltagare:


Vä: Magnus & Linda
Hö: Petter & Sanna


Vä: Johan & Maria
Hö: Olof & Malin

Noterat:

- Trots att Malin skickat lista på vad man skulle ta med sig glömmer jag bikini (vad har hänt med mig...?)
- Magnus var den sötaste "jägare" jag sett i mina dagar, kofta, gummistövlar, gevär på axeln och ett äkta gällivarehäng på jeansen. Nästan så jag måste lägga ut kortet...
- Petter är otroligt lång och en riktigt skogsmulle. Det han inte vet om friluftsliv behöver man inte veta.
- Sanna är en sjutusan till revisor och med sitt matematiska sinne avslöjar hon Magnus korttrick.
- Johan är kock och en godare lasagne än den vi fick till middag får man leta efter.
- Maria är en riktigt prickskytt och ingen av killarna ville tävla med henne när hon på andra skottet sköt sönder den skakade ölburken. Ölet yrde och Maria skrek.
- Olof en riktigt hejare på det här med kräftor och allt som hör till. Vill du lära dig hur man äter kräftor? Lär av Olof.
- Malin, vår klippa, det finns inget Malin inte kan fixa fram. Jo, en sak gick inte. Gummistövlar i strl 46 till Petter.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med kräftskiva men det är väl för snapsen man festar knappast för maten, eller hur? Du ska nog dra ner på din "snällhet" det straffar sig. Du har ju levt med mina barn i Spanien, du vet, blöta handdukar, skor överallt,"jag vet inte hur man gör" "jag orkar inte". Vi hörs om lördag. Lena

Linda Clarenbring sa...

Hahaha! Visst hänger det mycket på snapsen. Bara det inte blir för mycket snaps så..
Starten går kl 13.05 på lördag men vi hörs innan dess!
Hälsa familjen stökig att om dom inte sköter sig så kommer Nanny Linda hem med storpiskan och bor hos er i en vecka!

Anonym sa...

Jag har bestämt för mig att Johan var en hejare på att hitta svamp oxå. Trattkantareller...mums ;o)

Anonym sa...

Inte bara det, han var en hejare på att laga till det han hittade oxå!! Damn.. han får ju snubbar som mig (som bara kan laga makaroner och köttisar) att verka helt lost i köket.. haha!