Midnatt?

Dagens sämsta: Det regnar. Sol hela dagen men när det drar ihop sig mot loppet, då öser det ner!

En och en halv timme kvar. Nu vill man bara komma iväg.
Utanför fönstret ser det inte alls kul ut. Mörkt, mulet och 16 grader.
Nåja, förhoppningsvis blir det inte värre än det var förra året. Då var man som en dränkt katt redan innan startskottet gått.
Den här gången startar jag i en annan startgrupp än tidigare. I min startgrupp startar de med nummer 2500 - 4999. Vi är ganska många alltså.
Jag har startnummer 3275.
Med allra största säkerhet är de som står i min grupp 80% herrar. Jag hatar att springa lopp med herrar.
Dom armbågar sig fram, trampar på ens fötter, luktar illa, snorar och spottar! Dom har antingen extremt korta shorts så man är rädd att petternicklas skall ramla ut eller så har dom alldeles för tajta cykelbyxor så kulorna blir liksom som en stor boll där fram? Jag menar hallå? Har dom inte hört talas om fotbolls-shorts? Gått om plats för hela paketet utan att det blir otäckt.
Och sen nästa grej. Uppvärmningen.
Hur lätt är det att köra någon slags Friskis och Svettis när man står runt 1500 personer inträngda som kreatur i en liten fålla? Som gjort att få en armbåge i ögat eller ett knä i magen!
Hallå igen. Vi sköter uppvärmningen själva tack så mycket!
Jaja, vi gör ju detta frivillig men lite kan vi väl få klaga iallafall?

Dagens fråga: Varför heter det Midnattsloppet när starten går kl 22.00?

Uppladdningen då?
Nja, jag har tvättat, städat, skurat badrummet (brrrr), strykit, burit ner grejer i källaren och lagat mat.
Magnus är på svensexa och festar.
Rättvist?
Nja, han fick ju gå upp kl 07.30 imorse och jag sov till kl 10.00.
Vi säger väl att det är rättvist då.

Snart dax att snöra på sig skorna.
Och ta lite astmamedicin (dopingen alltså).
Hej och hå, jogga på!

Inga kommentarer: