Du kan ju alltid skicka tillbaka den!

Dagens snyggaste: Min systerdotter Sofias trenchcoat från Inwear som jag lånat (lite skall jag väl få för att jag släpade hem den från Spanien när hon glömt den?)
Dagens "tack och lov": Jag är riktigt pigg efter en kväll i soffan och sömn.

Msn-snack med Malin idag:

- Jag (Linda) sitter och kollar på hm.com om jag kan hitta något snyggt.
- Har du hittat något? Jag har beställt en jacka och en tröja från H&M Rowells
- Än så länge bara en skjorta men jag funderar lite på en kavaj. Men helst vill jag prova kavajen innan jag köper den
- Men du kan ju alltid kostnadsfritt skicka tillbaka den om den inte passar!

Det avgjorde saken. Kavajen åkte ner i varukorgen.
Dessutom fick jag ett mail imorse med informationen att om jag beställde nu fick jag 10% på hela sortimentet. Ja men då måste man ju bara beställa!
Fast.. Malin som då beställt jackan och tröjan via papperskatalogen fick en munkjacka och mysbyxor i premie! Snacka om att gå med vinst!
Men är det inte lite orättvist? Alla företag vill ju att man skall fixa och trixa på deras hemsida när man skall beställa och sen får man helt plötsligt en mysdress om man tar det gamla traditionella sättet?
Iofs, Fritidsresor har som indragare: Beställ resan på vår hemsida så får du 100 kr rabatt.
100 kr??!! Om man bokar en resa för typ 6000? Wow, 5900 blev det istället...
Då känner man ju verkligen att man gjort ett klipp...
Förresten, jackan som Malin beställt var supersnygg (jag såg den också men kan ju inte ta en likadan).
Snälla Malin sa dock att jag kunde ju ta en annan färg. Tack gumman, jag skall fundera!
Se underverken här nedan:


Vänster: Min kavaj
Höger: Malins jacka

Jag skall också tillägga att detta var på lunchen! Inte shoppar jag kläder på arbetstid inte. Nänä.
Det blev en kort lunch idag.
Jag och Nettan var på en av de få lunchställena i Globen. Det heter Blues.
Jag tog Pyttipanna. Nettan tog sin gamla favorit Pasta Dijon. Dock verkade det som de tappat halva senapsburken i såsen idag, den var superstark. Nettan pustade, frustade och snorade. Brandsläckare någon?

På eftermiddagen gjorde vi något högst ovanligt. Vi tog en fika. Vi fikar aldrig. Vi hinner inte.
Av någon konstig anledning började vi prata om julen.
Lite väl tidigt att få julångest. Kan det bero på vädret?
Nåja, ingen idé att börja oroa sig ännu. Långt kvar.

Ikväll blir det iallafall IKEA och storhandling på ICA Kungens Kurva. Det håller inte en dag till med 1 dl mjölk, en ost som ser ut som en skosula och knäckebröd.

Ha det!

Inga kommentarer: