Kan man ha räkskiva?


Dagens bästa: Det är fredag! Tjoho
Dagens händelse: Avresa mot Hudiksvall och härliga Hälsingland, se till höger hur otroligt mysigt det är!

Jo, ibland undrar jag lite över det där med Kräftskiva?
Ordet kräftskiva dök upp för första gången i pressen runt 1930.
Sedan dess och säkerligen före har människor kokat dessa djur levande för att sedan spöka ut sig i diverse hattar, förkläden och annat bara för att suga på djur som lever på havets botten och inte alls ser särskilt aptitretande ut?
Jag menar vad är grejen?
Köttet smakar ju som tidningspapper uppglött i saltvatten. Jättegott... nope!
Vad är själva tjusningen? Jag kommer nog aldrig att förstå. Och jag vill tillägga: Jag har provat på att äta kräftor (ur stjärten och klorna pillade jag ut microskopiskt med kött - det finns ju inte mer?) men suga på kadaver?
Det gör jag inte!
Och ändå skall jag på kräftskiva i helgen.
Fast ändå inte.
Maria äter inte heller kräftor och vi har därmed beslutat att ha "räkskiva". Visst kan man ha det?
Kräftor eller en smarrig räkmacka? Det är frågan!!





Vilken väljer man? Levande kokt djur eller smarrig macka?

Hur blev det nu med tvätten igår då?
Jodå, Magnus alla kläder blev tvättade.
En ny tvättid är bokad och ja, jag vet inte. Antingen är jag knäpp eller bara otroligt snäll.
På torsdag den 1 september är Magnus bjuden på någon mediafest.
Jag får besök av Bräkne-Hoby tjejen Josefine och eftersom vi skall sitta hemma och skvallra
och det fanns en ledig tid i tvättstugan då så tänkte jag:
"Men då kan jag ju tvätta när jag ändå är hemma"?
Hur dumt var det?
Nja, det finns en liten baktanke..
Igår hittade jag ett par sååååå snygga svarta läderstövlar på Scorett. Dom kostar 1 395 kr.
Att tvätta Magnus kläder en gång till när han inte är hemma (på fest dessutom!) är ju värt minst hälften av stövlarna? Eller?
Att jag redan har flera par stövlar och att hyllan ramlade ner är plötsligt som bortblåst!

Ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker absolut att han kan betala hälften...minst! Det är ju ditt tvättarvode :o)

Anonym sa...

Och jag som kommer att få följa med till tvättstugan eller få sitta ensam kvar i lägenheten och bli uttråkad...jag borde väl åtminstone vara värd EN HALV stövel då...? Eller hur funkar det??

Camilla sa...

Hej hopp!! Hur var RÄKskivan då? Tog du det lugnt med alkoholen eller gick det som det brukar gå?? Hahaha nää skoja bara, till er andra: vad jag vet brukar Linda hålla sig i skinnet. Fast jag har ju bara varit med på några firmafester så vad vet jag liksom. KRAM Camilla

Camilla sa...

Jossan: Hm... du kanske kan få skokrämen?? :) KRAAAM Camilla