Kortklippt eller snaggad?


Dagens bästa: Sommarvärmen och solen har gjort ett återinträde och Camillas blogg om resan till Frankrike, missa den inte!
Dagens sämsta: Frisören...

Vi är så stolta över vårt vardagsrum. Nu är det snart färdigrenoverat i vår lägenhet. Igår åkte hyllorna upp och vi kunde flytta upp datorn på det nya skrivbordet.
Visst blev det fint.
Skrivbordet är specialbygt. Såklart. Det finns inga vettiga databord i rätt mått att köpa idag. Då får man fixa själv. Eller rättare sagt, min supermorbror fixar. Jag och Magnus ritade, Ulf bygger.
Nu är det bara golvet klart sen är varenda kvm av denna lägenhet (utom badrummet för det var nytt när vi flyttade in) renoverat! Vad ska vi göra nu då?...

Gjorde ett misstag idag.
Innan jag hade tid hos frisören slank jag in i en skoaffär som ligger brevid (det var lite tid kvar tills jag skulle klippa mig). 50% på allt i butiken. Farligt.
Varför, varför gick jag in där? Hittade ett par killershoes, så jäkla snygga. 1295 kr hade de kostat. 50 % blir alltså 647,50 kr.
Ganska dyrt iallafall trots att det var finaste skinn och dom var sköna som tofflor trots att klacken mätte 6 cm.
Den lilla söta tjejen som jobbar i butiken kommer fram och beundrar dom med mig och säger:
- Det där är sista paret, du får dom för 550 kr om du vill
Jag var tvungen att mumla något ohörbart och rusa ur butiken. Annars vet jag inte vad som kunde ha hänt.
Kan bara tänka mig Magnus min om jag kommit hem med ytterligare ett par skor... puh...

Nästa katastrof.
När jag gick ifrån jobbet idag sa jag till Jeanette:
- Jag vet att jag kommer att ångra mig om jag klipper mig..
Jag slår mig ner i frisörstolen och hon rycker lite i mina slitna testar och frågar:
- Hur mycket får jag klippa?
Jag förklarar för den lilla donnan (ett riktigt surkart) att jag håller på att försöka spara ut mitt hår så hon får bara klippa topparna.
Hon drar lite igen i de torra testarna och suckar.
Ja, jag vet att jag har torrt hår! Det är också äckligt lockigt och jag kan inte ha en enda jävla frisyr!! Det ville jag skrika, men jag höll käften.
Hon klipper, klipper, klipper, klipper och klipper.
Jag känner hur vreden börjar byggas upp och jag får bilder framför ögonen om hur jag vrålar ut över salongen att nu får hon sluta klippa! (nej, jag vågade inte göra det heller)
Till slut säger hon:
- Nu är det klart.
Ja, tacka fan för det. Jag hade ju inget hår kvar.

Magnus har det bra. Han har en mamma som är fd frisörska, kan ha sitt barr i en kort frisyr, klipper sig själv i nödlägen och gör sina egna slingor.
Gå till frisören och betala mellan 500 -1500 kr? Nej inte han inte.

Ikväll
Springer jag med Hanna. Vi tar extravarvet runt Reimersholme och avslutar med ett bad.

Ha det bra!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnyggt blev det i v-rummet! Uffe om du läser detta, du är en klippa!!

Linda, köp du så många skor du vill, ett par in ett par ut ;-) japp så fullt med skor ÄR det i garderoben!

Så hemskt kort blev inte håret! Det blev faktiskt väldigt bra, plus så växer ditt hår som ogräs! Om två veckor kommer du vilja springa till frisören igen! =)

Tack mamma för att du är min egen VIP frisör!! U Rock! =)

Anonym sa...

Hallååååå!!
Varför köpte du inte skorna? Det var antagligen veckans klipp!! du kommer att ångra dig och dessutom var hon villig att gå ner i pris!?
OK, du har många skor men du hade nog hitta något par att slänga ut och då hade det jämnat ut sig.

Anonym sa...

Vem vågade skriva att skonoja ligger i släkten? Här köps ett par skor(Gympadojor)på superrea och dessa har men tills dem rasar. Finskor behövs bara 1 par och dom får duga i minst 5-6(blir ändå aldrig bortbjuden).Ok, jag har 2 par stövlar åxå. Håret bärs endast i tofs och klipps 2 ggr/år. Har du testat?

Camilla sa...

Åhhh jag vet hur det är när man inte vågar säga till frisören, och så klipper hon av halva håret! Men va fan, det blev säkert jättebra. Tycker du ska gå till Magnus mamma nästa gång.
kram/Camilla

PS: Han ringde!!!!!! Min mexikan!!!! Han som är på bilderna på min blogg!!! Åhhhh jag är så lycklig, sitter här och bara ler!:) DS.

Anonym sa...

HJÄLP - detta bådar inte gott - jag ska klippa mig i morgon!!!!!!
Jag har två tänkbara alternativ:
1: behålla längden och fortsätta göra ljusa slingor.
2: klippa kort som tusan och färga det mörkt.
I våras sa jag att alternativ 2 kommer det att bli i höst... men då var jag ju närmast depressiv... nu vet jag inte var jag står. Sååå, vi får väl se hur det blir...
Jag tror att DU är jättefin i alla fall - som alltid.

Ser fram emot en inflyttningsfest... för lägenheten är ju som ny tydligen.. :-)
KRAM

Linda Clarenbring sa...

Magnus: Tack för att du alltid säger att jag är fin i håret när jag gnäller. När jag hade färgat håret mörkt och tyckte jag såg ut som Ronja Rövardotter höll du dig för skratt och väste fram att det var jättefint.

Maria: Shit, nu ångrar jag mig ju lite. Funderar lite på vilka skor jag kunde ha kastat ut...

Lena: Tänk på hur mycket pengar du sparar på att inte köpa skor stup i kvarten! Kanske jag kan gå på kurs hos dig i hur man inte köper skor?

Camilla: Hihi, vi med vår hårångest. Vad kul att han ringde! Du flyttar väl inte till Mexico nu?

Jossan: Svårt val där. Tror det blir bra vad du än väljer. Måste säga att jag är lite nyfiken på hur du skulle se ut i kort, mörkt hår.. Säkert hur snygg som helst! Inflyttningsfest? Jajemensan! Nu måste vi ju börja bjuda hem folk efter allt slit!

Anonym sa...

Linda, det var ju supersnyggt! Och det måste du ju oxå tycka eftersom du inte färgat det ljust igen.. =)

Nu får du inte färga tillbaka det, jag gillar ju brunetter.. =)

puss!