Direkt efter ett midnattslopp..

Kvällens bästa: Att ha namnet på "nummerlappen" istället för ett nummer
Kvällens sämsta: Alla illaluktande snorande spottande herrar

Det gick superbra!! Jag liksom flög fram över asfalten!
Vet egentligen inte vad det berodde på. Kan det ha varit astmamedicinen eller det faktum att jag har "vilat mig i form"?
Strunt samma, det gick bra och jag är jättenöjd. Skall kolla tiden direkt imorgon!

Längs hela banan stod det massor av folk! Aldrig har jag sprungit ett lopp där så många ropade:
- Heja Linda!!
Superkul. En extra eloge till alla barn längs banan med hemmagjorda flaggor och roliga ramsor.

Spurten längs Hornsgatan är absolut den bästa. Du har sprungit 9,5 km och det är så kort så kort kvar. Man får helt plötsligt oanade krafter!
Men, de personer som efter målfållan ligger på backen med sjukvårdspersonal runt sig som sätter dropp och ringer efter ambulans... vad tänkte dom med?
Har dom aldrig sprungit ett millopp förut?
Några enkla regler:
1. Spring inte fortare än du klarar av
2. Tänk på att krafterna skall räcka en hel mil
3. Drick ordentligt innan loppet
4. Gör du av med mycket vätska? Drick på de två vätskekontrollerna efter banan
5. Känner du att du inte orkar? Sakta ner eller gå en stund. Men om du skall gå gör det vid sidan av så vi andra kan springa förbi... =)

En ny medalj pryder ny hyllan.
Nästa år blir det en till.
Midnattsloppet 2006 går av stapeln den 19 augusti. Det är då 25-årsjubileum.
Och jag skall vara med!

Godnatt!

Inga kommentarer: