Jag trillade dit igen!! Och kan man döpa en båt till Majgull?

Dagens bästa: Mina nya skor
Dagens ojdå: Jag är x antal hundralappar fattigare... fast vad gör det om hundra år?
Dagens klurigaste: Förklara för Magnus varför jag köpt ett par till skor

Jag är så svag... Okej, jag erkänner direkt. Jag har köpt ett par skor..
Jag kunde inte låta bli. Och för ovanlighetens skulle har jag fallit offer för en modefluga!
Det skall ju tydligen i höst vara beiga stövlar med lite rund tå fram som man skall ha utanpå jeansen.
Måste jag ju ha?
Nu återstår bara att hitta ett par skor i garderoben som skall kastas ut. Ett par in, ett par ut var det ju?
Någon som har storlek 38 och är intresserade av ett par begagnade skor?
Ps. Jag måste dessutom erkänna en till sak. En av hyllorna som jag har mina många par skor på i garderoben rasade ner förra veckan... var det för tungt tro? Magnus skrattade nästan ihjäl sig... Ds.

I helgen var det party i Norrtälje igen. Vad annars? Det händer ju så mycket i den där staden. I helgen var det Tändkulefestival (visst var det så det hette Lotta?)
Trevligt var det iallafall. Uppträdanden, konstiga konstnärer, flytade eldflottar, tävlingar, öltält och mycket mer.
Fast lördagen tillbringade vi i vertikalt läge på en brygga utanför Norrtälje. Tack Sandra och Gustav för att vi fick låna ert supermysiga landställe! Medan vi satt där och kollade in Sandras och Gustavs Flipper som låg förtöjd vid bryggan kom vi på en rolig historia som utspelade sig för ca 2 år sedan i Norrtälje:

Jag och Lotta är på Lustgården (nej, inget snuskigt, bara en vanlig bar) och står vid ett bord och pratar. En väldigt jobbig kille kommer fram och börjar prata. Eftersom tjejer kan förstå varandra via telepati behövs det bara en blick och vi vet vad vi skall göra. Snabbt som katten flyttar vi våra guldringar från höger till vänster hand och påbörjar en historia utan dess like. Vi är båda gifta sedan två år tillbaka (kommer inte ihåg vad vi döpte våra karlar till i all hast), vi bor i ett tjusigt område i varsinn stor villa och vi är i Norrtälje för att vår gemensamma båt, en 47-fotskryssare som heter Majgull behöver service. Jag tror att vi t o m hann berätta att kuddarna ombord på Majgull var vita och blårandiga innan killen fattade att han skulle lämna oss ifred. Ända sedan dess har drömmen om Majgull suttit i. Om det sedan är en motorbåt eller segelbåt kan kvitta. Kanske bäst att iallafall börja med skepparexamen?

Magnus valde att istället för att titta på konstiga konstnärer och drömma om en Majgull ge sig ut att segla med polarna Fredrik och Walle. Vädret var ju som upplagt för en seglats och de gick från Lidingö till Waxholm där det blev partaj utan dess like.
Ännu mer spännande blev det när en båt full av tjejer lade till brevid (okej då, det var bara 3 tjejer ombord och ingen av grabbarna sa ett ord till någon av dem).
På lördagskvällen ringer jag Magnus när vi kommer hem:
-(jag) Hej, vad gör ni? -(Magnus) Vi är ute och festar i Waxholm!
-(jag) Jo, jag hör det. Är det kul?
-(nervöst fnitter från Magnus) Det är massor av tjejer här!
Klick. Godnatt.

Morgonen efter:
-(Magnus) Godmorgon! Vad gör ni?
-(jag) Jag och Lotta sitter ute och äter frukost.
-(Magnus) Pratade jag med dig igårkväll?
-(jag) Ja, det gjorde du.
-(Magnus) Jaha, vad sa jag då?
Klick. '
Han är ju för söt min Magnus.

Ikväll: Magnus följer med mig på cykel när jag springer. Detta trots att han fullständigt skall trötta ut sig med en badmintonmatch imorgon. Det är kärlek.

Kram på er!

Inga kommentarer: