Vem är Eva och vem har tid?


Idag råkade jag ut för en annorlunda händelse i lunchrestaurangen.
Jag gick sakta bort med brickan till det där snuskiga bandet som tar brickan in i diskrummet.
När jag precis släppt brickan är det någon människa bakom mig som kilar in sina pekfingrar under armarna på mig, kittlar till och säger högt:

- Hej Eva!

Öh, vem då? Va? Jag? Nä...
Jag tittar på människan och tänker att när hon ser mig framifrån så måste hon ju se att det blev fel.
Men icke.
Hon fortsätter leende stirra på mig och säger:

- Är du inte Eva?
- Nä, jag är Linda
- Jaha, ojdå. Du var jättelika Eva

Undrar just hur den där Eva ser ut nu då. Som Babben Larsson eller Yvonne Ryding?

Nu följer ett viktigt meddelande till mina systrar:

Hörrni, mamma skvallrade igår.
Vilket datum har ni tänkt att helt sonika dyka upp utanför min dörr?
Jag måste ju veta så jag hinner städa innan!
Och baka. Eller jag menar, köpa hem kaffebröd...
Ni är så välkomna sååå!
Ett tillägg bara:
- Lördag 15 oktober är det fullbokat
- Lördag 22 oktober är det fullbokat
- Lördag 29 oktober är det fullbokat
- Lördag 5 november kommer vi till Åkersberga

Ses vi till jul eller? =)

6 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

shit, asså jag har ju lixom ingen koll... vad händer den 22 och 29 oktober? Är det något du/vi bokat in oss på? eller bara du? sah.. ok jag erkänner, jag använder iiiingen almanacka, känns ju sådära mer spontant då lixom.. bah! eh.. ja...

=)

Anonym sa...

då kan jag upplysa Mange om att den 22 oktober ska ni båda på 35-års fest hos mig!!!!! Inbjudan på ingång per mail..håll utkik!

Linda Clarenbring sa...

Mange: Ja, du. Jag får nog köpa en stoooor almanacka och sätta upp hemma där jag skriver vad som är på gång.
22 oktober ja.. blir svårt där eftersom din syster också har 35-årsfest den dagen och den inbjudan damp ner i brevlådan för ett bra tag sedan...
Kan vi klona oss på något sätt?

Anonym sa...

Jaha och när skulle ni komma ut till "Vela" Enköping då????? Riktigt ut på landet...Nästa jul:o)

Anonym sa...

Hmmm....det var väldigt vad "bokade" vissa är...ja ja det får väl bli närmare jul....
Varför allt detta städande? hur smutsigt kan det egentligen bli i en liten lägenhet med två vuxna som jobbar hela dagarna??? Och jag som trodde jag var pedant....