35 + 35 = somna i en buske?


Lördagens party blev en fest med stort F!

1. Välkomstdrinken var starkare än starkast.
2. Tacopajen och tillbehör till middagen var fantastiskt gott!
3. Det hölls tal. Hela historien om tjejerna från 1970 till idag. Vems föräldrar var det nu som alltid hånglade i soffan?
4. Det tävlades i musikkunskap. Men hur var det med reglerna egentligen? Alltså, har man låten "Touch me" med i tävlingen måste det tydligt framgå om det är artisten Samantha Fox eller hej-och-hå-killen Gunther som var rätta svaret?
5. Det dansades friskt på dansgolvet. Det var allt från styrdans till diverse akrobatiska danser.
6. Det fanns bara en liten toalett. Kö? Nä, varför tror ni det? Jag kan med säkra källor intyga att det precis gick att stänga dörren när man var tre personer där inne.
7. Vad hände med ljuslyktan i trappan? Var det någon som ramlade på den?
8. Färdigblandad Cosmopolitan...? Köper man det på flaska eller blandar man själv innan man går på fest?
9. Att somna innan man kommit hem rekommenderas inte.
10. Hur lyckas man ta kort upp och ner med en digitalkamera?
11. Korv med räksallad och en brottningsmatch i hallen är väl den perfekta avslutningen på en trevlig fest?

Tusen tack Berit och Pernilla för en rolig kväll!

Bilder?
Såklart det finns bilder!


Vä: Vinnande laget i musiktävlingen
Hö: Jag och Ulrika dansar hellre till musik...


Vä: Repris från bröllopet?
Hö: Upp med Berit också.
Hm, vem är det som återfinns på båda korten.. Käglan, du är stark du!


Våra två mest hårfagra herrar!
Vä: Mr Cosmopolitan, Mats hade kul på festen.
Hö: DJ Jonas ser till att vi får bra låtar att dansa till!


Tjejerna dansar på!
Vä: Sussie och Helene. Men vad gör Käglan där bakom?
Hö: Kajsa, Ulrika och Berit


Vä: Magnus bjuder på schyssta moves
Hö: Alla med? Mika ser till att alla som skall med är på bussen innan den får åka mot Uppsala.

10 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Det där är vad man kan kalla party! Härlig fest Syster och Pernilla!

Dock vill jag bara säga att jag tror att det fuskades i musiktävlingen, jag är helt övertygad om att TEAM: Kajsa-Berit-Helene-Mange vann!! Vi hade ju typ alla rätt lixom bah.. typ..

//tjo!

Anonym sa...

Håller helt med Magnus, det fuskades i musiktävlingen, det måste ha varit så!

En jättekul fest, som alltid i Örsa!!

Kram på er alla!

Anonym sa...

Jaaaa, håller oxå med Mange, klart TEAM: K+B+H+M vann, inget snack (och inga dåliga loosers, närå).

Måste bara klargöra en liten men viktig detalj: om det kallas brottningsmatch, så är det väl två som vill brottas? Här var det mera någon slags grottmansattack på oskyldig kvinna. Ja, jag vet inte, men sånt förspel funkar inte på mig i alla fall...

För övrigt en superfest!!

/puss

Linda Clarenbring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linda Clarenbring sa...

Heléne: Hihi, nej, jag skulle nog inte heller uppskatta den formen av förspel. Men det såg väldigt roligt ut.. och ett gott skratt förlänger väl livet..? Du kanske för säkerhetsskull får införskaffa dig sådana där skydd som killarna som spelar amerikansk fotboll har? Det borde väl stoppa honom..?

Linda Clarenbring sa...

Ps. Jag påpekar igen, jag censurerar inget på kommentarerna. När det står "This post has been removed by the blog administrator" är det spam eller jag som håller på att testa något. Fritt fram att skriva nästan vad som helst alltså! Ds

Anonym sa...

Ja, ja, ja...

Hon är som tjejer är som oftast;

Säger nej och aj - men menar: ja och ojjj!
Brottning är n underskattad nattsysselsättning.

Och ang. cosmo' på PET:
6dl citronvodka, 3dl Cranberry, 6 lime - samt citrus/lemon lemonade - blir en schyssst 1,5liters grogg - som faktiskt räckte ända till nu!
(jobbar i helgen, så en torsdags-dlink [som japanen säger] är ju aldrig fel!)

//MAts

Linda Clarenbring sa...

Brottaren (även kallad Mats eller ryssen): Tusen tack! Jag har alltid velat lära mig att blanda Cosmo. Nu kan jag blanda ordentligt så det räcker ett tag!
Perfekt!

Anonym sa...

Festen var super kul, tack för dom fina presenterna och håller med dom andra i mitt lag,det fuskades. kram berit