Ptroo, ptroo och en gris


Jag kan knappt sitta.
Jag går som Zeb Macahan.
Och jag kan gissa två tjejer till som gör det.
I helgen var det dax för mig, Malin och Maria att rida islandshäst.
Det var en underbar höstdag och det var hur mysigt som helst!
Hästarna var sadlade och klara när vi kom. Alla hästar utom min.
Toppur, en tjusig 20-årig herre stod i gången och väntade.
Jag har inte sadlat en häst på över 2 år. Nåja, det gick bra iallafall. Sadeln hamnade inte bakåfram... vad jag vet...
Har ni ridit islandshäst någon gång? Och dundrat fram i tölt? Då vet ni precis som jag att halva svanskotan liksom skavs bort.
Det var inte alls bekvämt att duscha sen..
Men så mysigt det är med hästar!
En islandshäst kostar ca 50 000 kr. Vi funderade ett tag på att byta in Magnus Saab mot tre hästar. Snacka om att han blivit förvånad när det stått 3 islandshästar betandes på gården!?
Hade ju varit en syn för gudarna.
Måndag morgon: Magnus, nyduschad i välstruken kostym svingar upp datorn och sig själv på hästryggen och drar iväg mot Uppsala. Hoppla, hoppla! *gapskratt*

Vä: Malin & Brunto
Hö: Maria & Gletta


Hö: Jag & Toppur
Vä: Tre superryttare

Annars gick jag genom lördagen som ett x-2000 ungfär.
Först upp tidigt, springa med Hanna. Hem. Väl hemma skulle jag då försöka duscha samtidigt som jag dammsög, pratade med Mia i telefon och brände en cd-skiva.
Det gick inte ihop. Magnus hjälpte till.
Iväg till islandshästarna.
Hem. Duscha igen. Föna håret, på med utestassen och iväg till Solna.
Där väntade Ulrika, Hanna och Lotta. Party!
Efter en underbar skaldjursrisotto och ett par drinkar iväg till Blue Moon Bar.
Dansade så det glödde om fötterna.

Söndag: Upp, städa, duscha ytterligare en gång. Efter att Magnus hjälpt Walle att flytta medan jag återigen städade (jisses vad jag städar..) var det dax att dra till Göta Lejon.
Vi hade fått biljetter till Grease.
Magnus kompis "Klinkan", hans tjej, ursöta Jessica Hultberg är en av dansarna i Grease. Hon hade fixat värsta bästa biljetterna. På rad 3.
Åh, så bra det var!! Har ni inte sett den, skynda, skynda. 5 november är det slutshowat.

Hem, dundra ner i soffan, kolla på skräckfilm.
Eller vaddå, så läskig var den inte. Mimic 3.

Någon som däremot hade det läskigt utan att veta om det var Charlotta.
Som ni vet händer det grejer i Norrtälje.
I helgen har någon galning på lördagsnatten försökt att klättra upp på en balkong brevid Charlotta.
Han har lyckats med konststycket att ramla ner och landa rätt på grannens utebord i plast.
Bordet gick i två delar och boven, ja han var tvungen att hämtas med ambulans.
Och Charlotta? Ja, hon sov.
Dax att skaffa inbrottslarm? Ja, jag tror det va!

23 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vad kostar en liter hö nu för tiden??

Bensinpriset är ju galet dyrt, så du kanske skulle bytt ut bilen.. =)
Men det är klart, då skulle jag ju inte ha någon svanskota eller rygg kvar.. ptttrrrrooo!!

Linda Clarenbring sa...

Mja... nu köper man ju hö på balar i dagsläget.. men vete katten vad en höbal kostar..
Sen är det ju klart, kusen gör väl inte 120 på motorvägen direkt så du kanske får starta aningens tidigare på morgonen?
Svanskotan? Tjaa, du får väl ta en extra kudde under rumpan?

Anonym sa...

Hmm en islandshäst kanske inte är de snabbaste av hästar? Hur många hästkrafter är det i en sån??

Kan man få dem med tillval, ja GPS, Aircondition man vill ju inte stinka häst ju.. var kan man hänga wunderbaumsen??

Vi får gå till närmsta återförsäljare och kolla lite innan vi bestämmer oss.. vi har ju en svart idag, men funderar på silvermetallic....

Linda Clarenbring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linda Clarenbring sa...

Mja.. islandshästar finns ju i en mängd olika färger men jag är högst osäker på om man verkligen kan välja silvermetallic?
AC behöver du ju inte, det kommer fläkta bra ändå. Wunderbaumsen hänger du bara i öronen.
Hästkrafter? Vaddå? En såklart. Eller hur många hästar ska du ha? Det går bara att rida på en häst i taget, jag lovar!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hemma i mina trakter var det en familj som spenderade sin semester med häst och vagn (2 vuxna, 3 barn, 2 hundar och 2 hästar). Jorå, hästarna fick dra hela familjen från Finsta till Väddö. Det tog väl typ 3-4 veckor. Så kan du ju själv räkna ut hur ofta du kommer att vara på jobbet i Uppsala. Fast det är klart om du tar några kundbesök på vägen så kanske du får ihop dina pinnar ändå? Vi har den stora höstmarknaden imorrn, - det finns säkert nån billig ponny du kan byta mot Saaben.

Anonym sa...

Hoppsan vad snabbt jag tryckte på knappen... Det var ju jag som är "anonymous".
Bovarnas skräck! (Not! - Ta allt som går att få ut genom dörren - hon sover ändå)

Anonym sa...

Hahaha!!

Lotta - Bovarnas skräck!! haha!
Du e skön Lotta, en bomb skulle kunna smälla runt hörnet, men du skulle zzzova vidare..

Vaddå, måste man vara på jobbet heeela tiden eller? Jag sätter laptopen på kusens huvud, handsfree på nallen = Mobilt kontor - aningens skumpigt dock! kan bli ett par felsikrivngar mne ed rög ju ignet.. =)

Anonym sa...

Carro: känns iof lite galet att byta ut 150 häskrafter mot 3.. men det är klart, billigare i drift kanske dem är.. bara stanna vid vägkanten och "tanka".. näää jag skulle helst vilja få behålla den "svarta hingsten"

Linda Clarenbring sa...

Magnus, förslag är: vi byter svarta hingsten mot en begagnad Polo (ville ju du ha?) åsså köper vi en kuse?
Undrar dock vad grannarna säger när jag gör om lekstugan på innergården till en spilta?

Anonym sa...

Vill inte ha nån gammal begagnad Polo, vill ha en NY Polo! =)Eller tänker du på Pålle? va? eh..

Linda Clarenbring sa...

Polo, pålle.. ja, vem vet. En pålle som heter Polo kanske?

Anonym sa...

Men nu kom jag ju på det.. Hö är billigare än bensin (tror jag). Sen kommer ju alla biltullar.. men vad jag vet så har en islandshäst ingen nummerplåt.. eeey! Eller ska dem beskattas de nu oxå?

Tänk vad förvånad polisen skulle bli, nummerskylt på hästen.. de står där o siktar med laserpickan o så kommer jag o Pålle dundrandes i.. ja hur fort går dem? blir jag av med "Hästkortet" då eller? Hur funkar det med alkohol? får jag "köra" en häst efter ett glas vin? Vad kallas det om jag är berusad o kör häst?

mooohaha, Watch out in da traffic, snart blir ni omkörda i högerfilen av en silversprayad hingst (som drivs ekologiskt), med en laptop på huvudet och en kostymklädd snubbe i sadeln med motorcykelhjälm som pratar i mobben...

Anonym sa...

Och hur ska det gå med spanskakursen? Ska du sätta in cd-skivan i kusens öron?

Anonym sa...

anonymus: vafan finns det ingen CD-Växlare på kusar nu för tiden???

En annan grej, var kan man parkera dem om man går ut på krogen runt Stureplan?

Linda Clarenbring sa...

Kan kusen ha cd-skivan i munnen och liksom gnägga fram spanskan..?

Anonym sa...

Ta inte illa upp nu alla ni som talar spanska.. men det låter väl ungefär lika? Om inte kanske jag blir "mannen som kunde tala med hästar"? Mamma tycker att jag är så himla lik Robert Redford....

Linda Clarenbring sa...

Robert Redford? Moahaha..

Anonym sa...

VAD NU DÅ? Tycker inte du att jag är lik Robban Redford?? Hmm tror att jag börjar tycka mer om mammsen än om dig... ha ha ha

Anonym sa...

Men hallå! Hur gör jag för att bli anonym hela tiden! Är jag helt bakom flötet? Inget fel på Robban Redford - men jag skulle nog helt ärligt säga att du är mycket mycket snyggare! Framförallt så slipper Linda en skrumpen kotte

Anonym sa...

TACK världens bästa Lotta!

Nu har du fått 10 extra pluspoäng av mig, vilket innebär att jag kommer då inte att rösta ut dig i nästa ö-råd! Vi kan bilda en pakt! =)

(obs, jag menade RR när han var i min ålder.. ja runt 26 år..) ha ha ha