Återkommande snusk, nyårsplaner och ett mystiskt test


Fredag kväll.
Ja, vad gör man en fredagkväll utan direkta planer?
Magnus och jag gör som alla andra gör. Vi gör slingor på varandra.
För det gör väl par på fredagkvällar? Inte..? Nähä...

När jag städade undan blonderingsjoxet så smög den hederliga badrumsångesten på mig igen.
Handfatet!! Urk..
Handfat kan vara riktigt äckliga faktiskt.
Gamla intorkade tandkrämsrester (hur fastnar dom där?), puderrester (jag..? nää..) och det som utlöste kvällens hulkning: Rester från ett klippt skägg/mustasch! Hjälp!!
Dom små hårstråna ligger precis överallt!!
Och det kan bara inte vara jag! Jag är inte precis känd för att vara skäggiga damen?
Det där med att svepa med handen över handfatet och liksom "svepa" bort skiten ter sig inte lika naturligt för alla?
Är det något man kan lära ut?

Någon som vet vad ni skall göra på nyårsafton?
Inte ännu? Nähä. Vi vet redan vad vi skall göra.
Känner man sig inte typ jättegammal när det varannan månad dimper ner en bröllopsinbjudan i brevlådan? Jag gör det.
Jag har varit på fyra bröllop i hela mitt liv. Min storasyster Mia, en kompis till min syster Lena (jag var typ chaufför och fick vara med i kyrkan), ett frackbröllop (jobbarkompis) och Magnus systers.
Idag damp bröllopsinbjudan till Camilla och Christers bröllop ner hemma hos oss.
Dom gifter sig på nyårsafton.
Aldrig har jag väl haft planer för nyårsafton 3 månader innan!
Christer är alltså Magnus kompis. Mina kompisar gifter sig tydligen inte. Eller så är dom redan gifta när jag kommer in i bilden.
Fråga: Kan man komma som gäst på sitt eget bröllop och skicka inbjudan till sig själv?

Sms från min mamma i onsdags:
"Hm. Vid tillfälle i oktober får ni ställa upp som testpersoner, det gör inte ont, mest läsförståelse. PM"
Ett bra pris till den som kan klura ut vad det är vi skall göra!

Imorgon åker vi till Örsundsbro. Magnus pappa fyller år.
Örsundsbro? Ja, det är inte lätt att veta. Det ligger mellan Uppsala och Enköping.

Ha det bra!!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Planering är A och O :-D