Pe.. på vift och en uppskrämd släkt.

Ja, det var inte mitt fel från början!

Dagligen så trillar det ju in mail från polarna med allt från små test man skall göra till änglar som skickar kramar.
Jättegulligt.
Häromdagen sitter Magnus på sitt hotellrum i Göteborg och tycker han är så fiffigt rolig när han skickar en "illusion".
Ni har väl alla testat den där när man skall dra tag i ögonen för att se vad det står och så kommer en text upp som säger typ att "du får sneda ögon av för mycket sex".. jättekul..
Jag öppnar då illusionen och görs som det står. Håller för ena ögat och stirrar på ögat med en röd prick i. I sista sekund så kommer jag på vad det är som skall hända. Jag har sett det här förut. Det dyker upp en bild på en ful gubbe som säger att man skall återgå till jobbet.
Trodde jag ja.
Helt plötsligt dyker en bild på en.. tingest som allt som oftast påträffas i mellangärdet på det manliga könet.
Bilden är grotesk.
Jag tror jag nästan krossade esc-knappen för att bli av med eländet så fort som möjligt.
Loggar direkt in på msn för att ge Magnus en åthutning.
Självklart måste jag ju se om detta går hem hos några av mina andra väninnor.
Vilket jag starkt betvivlar.
Två av reaktionerna jag fick var:

1. Nettan mitt emot vrålar: Linda! Vad är det för snusk du skickar? Hm, uthängd som en snuskskickare på hela marknadsavdelningen...

2. Charlotta mailar tillbaka: Fy tusan! Snacka om att jag blev livrädd! Huva! Hur kan du göra så här mot mig mänska! Tänk på att jag är gammal.....
Sorry Charlotta. Men så värst gammal är du ju inte...

En tredje person jag skickar detta till är Caroline Björkman.
Hon i sin tur skickar den till hennes mamma!!
Några dagar senare får jag en åthutning från Camilla. Vad är det jag skickar egentligen?
Ooohhh...
Det var faktiskt Magnus som började!
Nu blir jag för evigt stämplad som den där som skickar snusk via mailen och kommer aldrig får komma hem till fam Björkman...
Men Camilla vet sanningen. Läs på hennes blogg här

I övrigt vill jag bara tillägga:

SM-guld, SM-guld, SM-guld!!
Ni vet vilka.
Ytterligare ett guldlöp till samlingen!

17 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hahahaha!!

Oj så skoj detta var! Hade ingen aning om att detta skulle skapa sådana ringar på vattnet.. Moohaha!

//Han som började

Anonym sa...

Hoppsan, jag som tänkte skriva att det var kul.. men det tänker jag INTE göra nu, nej, ABSOLUT inte. Då blir jag ju anklagad för att vara pervers och DET vill jag ju inte.

FY Linda - hur KUNDE Du skicka den till mig?????

Anonym sa...

Jossan; erkänn nu, du gillade det... hahaha

Linda Clarenbring sa...

Jossan: sorry, jag skall skärpa mig på snuskfronten... hahahaha

Magnus: ingen jag vet gillar groteska bilder på snoppar. Och ni killar undrar varför vi ibland tar avstånd från "the stiff oneeye"... hmmm...

Anonym sa...

Äsch...

Anonym sa...

Är fortfarande i chock! Ryys. Mange Mus, har vi inte pratat om detta förut? För övrigt är det jag som numera är snusktanten bland mina närmsta kollegor (som jag var tvungen att vidarebefordra det där mejlet till eftersom de undrade vad som fick mig i detta chocktillstånd)

Anonym sa...

Måste vi vara så J-a svenneaktiga och träffas på en lördag? Lite "wild and crazy" och ses en söndag, så kan vi få en söndagsstek, passar oss galningar bra(vi dricker ju vin när vi är sugna inte när veckodagen "tillåter")Dock hägrar Miami först. syrran

Anonym sa...

Här bor inga Svennesar.. här bor bara Larsson o Karlsson och här dricks det vin då man känner för det.. så kom när ni har lust!

PS: att er väska plötsligt har blivit 72 kilo extra tung beror på att Herr Larsson ligger inklämd i den...

Anonym sa...

Jossan: I knew it!!!!!

U dirty dirty dirty.... =)

Camilla sa...

Linda: HAHAHAHA mailet verkar ha cirkulerat över hela AB vid det här laget:)

Mange: Vad är det du har startat!?!? Och jag undrar fortfarande: var detta en kärleksförklaring från din sida eller vad?!

Jossan: HAHAHAHA lilla oskyldiga Jossan:) Det verkar som att vår kära Linda drar ner dig i fördärvet:) KRAAAAM

Anonym sa...

Mr Penis: ......

Camilla: Du har FULLKOMLIGT rätt - JAG är oskyldig och LINDA drar ner MIG i träsket - helt rätt. Jag VISSTE att Du skulle förstå!!

Mr Penis (igen): Där ser Du!!

Anonym sa...

Camilla: Kärleksförklaring? Näää jag är amatörpsykolog och studerar överdrivna reaktioner hos det kvinnliga släktet. Det vi har sett nu är att tjejer generellt sett överdriver så fort det är snusk, allt för att verka så "fiiina" som möjligt. Dock kan vi genast konstatera att det finns alltid någon som skiljer sig från mängden, nu tänker jag inte nämna några namn (Jossan) för jag vill (jossan) inte peka ut (jossan) någon... Moohaha!

Anonym sa...

mamma säger att jag inte får läsa snusk. men förklara gärna vad ni menar med snusktant. mange mus, groteska snoppbilder.//clara

Anonym sa...

Ha ha ha - vet inte om detta är en komplimang eller om jag ska bli förnärmad :-)

Linda Clarenbring sa...

Clara, lilla gumman! Jag skall genast barnsäkra bloggen...
Men du skall få en förklaring:

Snusktant = inte jag
Mange Mus = han den där blonda killen som du träffar lite då och då när jag kommer till åkersberga. Varför det blev mus? Nja, han är liten och söt som en mus kanske?
Groteska snoppbilder = sådan som vi nu skall sluta sprida runt över nätet!