Falcon på lunchen eller se ut som en stor ba...?


Jag och Jeanette upptäckte igår att det har startats en ny "lunchgrej" här på Nya Medier. När vi kom tillbaka från lunchrestaurangen hör vi tv´n i fikarummet på högt ljud och ur den ljuder vinjetten till Falcon Crest (den där serien från 80-talet ni vet).
Jag och Jeanette tittar frågande på varandra och undrar: Vad nu då?
Vi går dit och tittar.
Inklämda i det lilla fikarummet sitter hela teknikavdelningen med varsinn liten lunchlåda och tittar storögt på tv´n.
Dom skall alltså äta lunch och titta på Falcon Crest??
Hallå, vart skall detta sluta?
Jag och Jeanette tar vårt kaffe och går tillbaka till våra arbetsplatser och fortsätter fundera på dagens fråga:
- Varför är det mer kalorier i kokt potatis än i okokt potatis?

Igår hade jag några vänner över på middag.
B la Josefine Jonasson. Behöver jag säga att hon underhöll oss med snuskhistorier?

Jeanette och jag skall fotograferas för Viktklubb.se den 9 november. Nu övar hon på bra poseringar för att dölja sin alltmer växande mage. Liggandes på mage? Böjd som en märla? Bakifrån?
Jag säger bara: Allt går att retuschera.

Dagens "jag hör lite dåligt nu förstår jag inte alls":

Min nya kollega Carina visar ett gammalt kort på henne och hennes dotter, taget för ca 7 år sedan. Jag tycker inte Carina är sig lik på kortet och säger:
- Du är inte så lik dig!
- Nä, hon är ju adopterad från Kambodja.
Va?
Carinas ursöta dotter är adopterad från Kambodja och hon trodde att jag menade att Carina och hon inte var så lika..

Idag är det kjolfredag.
Alla tjejer, inklusive mig själv som alltid går i jeans har idag valt kjol. Så tjusigt så!

Apropå det här med kläder.
Den här jackan säljs på Blocket.se
"Höstens nya färg"
Öh, kul att gå runt på stan och se ut som en stor ba..korv?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Temaluncher är kul! vi har börjat med kortluncher, alltså inte kort som i snabb, utan spela kort! Vändtia! Tyvärr är risken att det blir ganska låånga luncher. Men kul är det.

Anonym sa...

Lotta, kan man säga att er långlunch är kort då eller? Hm...

Linda, SÅ hemsk var jag väl ändå inte va...? Tänk på att Du och Mange ger mig en svår-borttagen stämpel... (För det är ju inte JAG som gör det..)

Hoppas Du får en mysig helg - och tack för igår förstås, alltid lika kul att träffas.
KRAM

Linda Clarenbring sa...

Jossan: Du är ju så rolig!!

Lotta: Vi tar ju alltid korta långluncher!