Kanel är inte fel..


Idag är det "Kanelbullens dag".
Har ni hört något så töntigt? Vem sjutton kom på det?
Nåja, alla vi "bladare" fick en rejäl kanelbulle idag till fikat kl 15.00.
Men till min stora besvikelse var bullen fullproppad med kardemumma?!
Värsta grusbullen! (kardemumma fastnar som värsta gruset mellan tänderna!)
Inte hette det väl kanel/kardemummabullens dag?
Jag tog tre tuggor, slängde resten, petade tänderna och bestämde mig för att strunta i bulldagen.

Men å andra sidan, en del väljer ju bulle i ugnen istället.

Så kan det va.

12 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hah! Grabbarna här uppe hos oss käkade 2 st i var! + 1 i morse som jag hade med till mötet... Själv åt jag ett äpple ;)

Linda Clarenbring sa...

Du är duktig du Lotta. Efter allt "grus" jag pillat ur tänderna du så önskar jag att jag också tagit ett äpple.. men då hade jag ju fått ont i magen istället... va fan. Jag får låta bli att äta..

Anonym sa...

Och inte fan blir man smalare av det heller.......så man kan lika bra käka kanelbullar

Anonym sa...

Ja, fast istället har jag päppelskal mellan tänderna, vet inte vilket som är värst...

Anonym sa...

HELA Huddinge sjukhus luktar nybakade kanelbullar VARJE dag, från Pressbyrån i entrén.. Förstår inte dem som säger att doften är kvalmig och gör dem illamående - det luktar ju FANTASTISKT och det enda illamående jag kan skönja är det dåliga samvetet när man måste prova om det smakar lika bra som det luktar..
Hurra hurra för kanelbullens dag - ÄPPLETS dag är det ju alla andra dagar :-) (jag är ju dietist för bövelen - är ju tvungen att säga något sånt där käckt!!)

Anonym sa...

Men hur vore det med Rödvinets dag? Den dagen får man pimpla rödtjut precis hur mycket man vill, utan att ha dåligt samvete. Det skulle jag gilla. Fast i och för sig dricker rödvin i mängder gör vi ju ändå titt som tätt, så det skulle väl inte spela någon roll...

Anonym sa...

VA??? Menar Du, Lotta, att man kunde äta kanelbullar utan dåligt samvete hela dagen igår, var det det som var meningen med kanelbullens dag????
Varför var det ingen som sa något om det..? :-(

Idag skulle man behöva ett gäng kanelbullar OCH ett par flaskor rödvin... har just fått värsta utskällningen av Linda... ;-)

Anonym sa...

Hoppsan, - riktigt så var det ju inte jag tänkte. Men varför inte?
Då borde det ju vara så att kanelbullarna inte räknas? Det blir som 0-kalorier? Som skrönan om selleri? Du som är dietist kanske kan svara på det? I så fall varför käkade jag inte nån bulle för?

Anonym sa...

Ok.. som dietist: "Lilla Lotta, det förstår Du väl att kanelbullar inte plötsligt kan bli kalorifria? Det vore ju omöjligt trots Kanelbullens dag. Tänk om vi plötsligt gjorde dagar för allt - Salta lakritsfiskars dag, Röda ferarribilarnas dag, Chokladens dag, jag menar, det skulle ju inte gå"

Personligen skulle jag tycka det vore fantastiskt - ska vi plocka fram almanackorna, fylla i med BLÄCK vilka dagar vi vill ha och sen helt enkelt leva efter det? Om jag nu ska vara lite präktig även som privatperson så får jag väl lov att säga att det GÅR ju faktiskt att ha de här dagarna, bara de inte infaller för ofta. Fan vad trist det där låter.. Vill ha dem jämt ju..

Är Lotta nöjd så där? :-)

Anonym sa...

Okejrå, men jag personligen skulle älska "Engelsk lakrits-dagen" det skulle vara min dag det. Faktum är att jag skulle nöja mig med bara en sån dag så skulle jag bli glad. Förutom vindagen då, den är nog mest viktig faktiskt. Resten skulle jag kunna leva utan...

Linda Clarenbring sa...

Jossan: värsta utskällningen...? Hihi, tog jag i så värst? Men du vet att jag är hård! Speciellt nu.. jag lovar att du får bullar och rödvin när du hälsar på mig nästa gång! kram på dig!