Och så blev det som det blev liksom


Det gick inge vidare för Linda i lördags.
Linda Bengtzing alltså. För mig gick det alla tiders.
Jag tycker synd om Linda. Hon gjorde en supershow och ryckte kläder så man fruktade att något till slut skulle blottas mer än vad hon tänkt.
Det var ett ruggigt drag i Globen!
Ballonger, lysande pinnar, blinkande pins, uppsprejade hår och glitterkostymer.
När vi stod i baren innan kom en solariebrun, brylkrämskammad herre i 40-årsåldern med en zebrarandig genomskinlig skjorta.
Jag trodde inte det var sant.
Sen började han prata tyska och jag förstod direkt.
Himla piffig herre det där som dessutom kvällen till ära hade en liten Louis Vuitton-väska...

Carola... Ja må hon skråla och hoppas hon tar oss ur kvalet.

Det blir ibland lite dötid när man är i Globen på evenemang.
Jag brukar alltid ta med en tidning för att bläddra lite förstrött i.
I fredags gick jag som vanligt ifrån jobbet utan att få med mig Klick!
I lördags blev jag därför piskad att läsa Expressens Fredag som man fick i näven direkt när man klivit in.
Den var ganska bra... hrm...
Hon Leone må tycka illa om Gåsar men hon är riktigt cool i sina sågningar!

Igår söndag var Magnus på SM-finalen i bandy.
Jag stannade med glädje hemma för att tvätta.
Jag råkade slänga in min fina grå ylletröja bland tvätten som skulle gå i 60 grader.
När den åkte in var den i storlek: 36/38.
När den kom ut var den i storlek: nyfödd
Blev inte så mycket glädje efter det.

Vi var i lördags och tittade på den soffan vi vill ha från IKEA.
Det är 7-10 dagars leveranstid på den.
När vi kom hem slängde vi därför ut våra två vita soffor på Blocket.se.
Ikväll skall en kille komma och titta på Tomelilla-soffan.
Efter att han ringt fick jag panik.
Nej! Jag vill inte sälja soffan.
Sen började jag tänka på alla kuddar jag får puffa hela tiden.
Paniken försvann.
Hejdå till den soffan.

Nu är det bara Ektorp, 2-sits bäddsoffa som också skall bort.
En puff-fri soffa någon?

Inga kommentarer: