Bara skröppel!


Man skulle kunna tro att man kommit till ett ålderdomshem när man kommer hem till mig och Magnus.
Jag är megaförkyld.
Magnus har typ ryggskott.
Jag hostar, nyser, hänger med huvvet, går runt i tjocka tröjor och fårskinnstofflor.
Magnus går som Quasimodo och kan knappt ta sig i och ur sängen. Än mindre klä på sig.
I natt sprang vi upp och ner ut och in som två pensionärer mellan sovrummet, köket och toaletten.
På spisen imorse låg:

1. Snorpapper (jag)
2. Tomma hylsor med näsdroppar (borrarna var helt igentäppta)
3. Alvedon (ont i huvudet)
4. Exbiritox (undrar om det fungerar när förkylningen redan brutit ut..)
5. Relifex (smärtstillande för reumatiker, Magnus i detta fall)

Magnus hann även trycka i sig en Diclofenac för att överhuvudtaget ta sig ut till bilen.
Jag har nyst hela dagen på jobbet.
En team har varit här och filmat personalen. Det enda man lär höra på det bandet är mina nysningar.
Kunde det bli värre eller?

Vi diskuterade schlager på lunchen.
Hur skall det bli egentligen?
Kommer Carola vinna bara för att hon är Carola eller?
Själv tycker jag inte schlager är så roligt och blir bara rastlös när jag skall titta på alla konstiga bidrag i Eurovisionsfinalen.
Jag röstar på att vi skickar Björn Kjellman så tar vi oss inte ens vidare från kvalet.
Åsså får vi en ledig dag där i maj?
Är det inte bra så säg?

Fast mest hejar jag på Linda Bengtzing.
Och det är INTE för att jag ljuger så bra!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

"host host"

Vaddå, det är inge fel på mig! Jag måååår fiiiint serru.. lite knas i lungorna och lite ont i ryggen, de dör man inte av... (ich hope)ha ha ha!

Hoooost, host host!

Anonym sa...

Dem som måste vinna är väl pudelrockarna!! vad dem nu heter.. lite ös är ju inte fel..

Anonym sa...

Skulle kunna berätta om historien då jag missförstod min blivande hustrus tips om en vitlöksklyfta - och istället åt EN (hel) vitlök...
Vitlöken gav mer doft åt mannen än en klyfta hade gjort....

Mannen dominerade vart än han gick...

Och OJ va förvånad han var då han förstod skillnaden mellan EN klyfta och EN hel vitlök...

//Ryssen

Linda Clarenbring sa...

Ryssen: En hel vitlök??!! Huvvaligen..