Gravid kvinna bröt foten


Idag är det kollegan Jeanettes sista dag innan mammaledigheten.
Fast hon är inte här.
Jeanette ramlade ner från en stol imorse och typ bröt foten.
Vad skulle hon upp på den stolen för?
Ja, det kan man ju undra?
Höggravida kvinnor skall inte klättra omkring på stolar!
Ska dom promt upp på stolen skall dom helst inte ramla ner.
Jeanette har nu en fot i strl XL med färgen blå.
Så det blev till att ställa in den gemensamma lunchen med avdelningen och spara presenten tills foten blir bättre.
På Huddinge Sjukhus dit hon ringde var dom dock optimistiska (eller bara jäkligt korkade):

- Avvakta du ett par timmar så går det säkert över.

Någon som hört talas om en typ bruten fot som läkt på ett par timmar?
Nä, inte jag heller.

Idag fick jag biljetter till finalen i Globen imorgon.
Ikväll skall jag göra stora banderoller där det står: HEJA LINDA!
Jag menar, dom kommer ju alltid till användning oavsett vem som vinner imorgon!

Trevlig helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du göra banderoller...?

Anonym sa...

Hahahah, såklart jag skall göra banderoller. Och du får självklart hjälpa mig att hålla i dom!

Anonym sa...

DAMN!

Camilla sa...

NETTAN!!! Om du läser detta: ja va fan skulle du upp på stolen för!?! Men gumman, krya på dig! Och till Linda: krya på dig du med, och håll snoret borta från mig:)
kraaaam

Anonym sa...

Men Jeanette... stackarn. Övriga kommentarer är väl överflödiga antar jag..

Linda: Du är galen :-)
KRAM

Anonym sa...

(Ryssen) Kicki Dee said:

Ni kwinns gnäller om en fot hit eller dit...

Ni har aldrig vari RIKTIGT förkylda?!

Häsningar Kicki Dee