Lunchen som "någon" glömde..


Ni vet när man är så där jättehungrig. Att man liksom kan bli lite kinkig och sur?
Idag var jag kinkig och sur. Vi skulle på möte.
Mötet var tänkt att pågå mellan kl 10.30 till 15.00.
En sådan mötestid måste ju innebära att den inbjudande parten fixar lunch?
Nej. Tydligen inte.
Det hade dom glömt.
Det var iallafall vad dom sa.
Dom hade glömt att köpa lunch. Hur sjutton glömmer man att köpa lunch?
Vid 13.30 var vi helt förstörda. Och sura. Och vi hade bråttom.
Bara att kasta sig i en taxi och åka tillbaka.
Jag springer ner till polskorna (som vi kallar dom som har ena salladsstället) och köper en pastasallad.
Rusar tillbaka till min plats och kastar i mig maten. Lagom munter.
Går och kastar burken, dricker lite vatten och rusar tillbaka till min plats.
På vägen tillbaka halkar jag på en purjolök jag tappat, dundrar in i skrivbordet och slår handen i stolen.
Då var jag fullkomligt galen.
Så galen att jag bara kunde skratta åt eländet.

Hörrni.
Jag har tänkt lite på det här med mode och så.
Jag älskar ju som ni vet att köpa skor.
Mitt senaste inköp by the way var ett par supercoola svarta boots från Scorett.
Ja, jag vet att jag har svarta skor sedan tidigare men nu har jag kastat ett par som sulan satt löst på. Då måste man ju köpa nytt.
Förresten är det samma skor jag ångrade att jag tog på Tv-priset för dom är så hög klack på och supersmala men det hör ju inte hit.
Iallafall.
Läste någonstans, tror det var i Klick att det är inne med runda tår och ute med spetsiga.
Isåfall vill jag vara ute.
Eller kan man vara inne fast ute har jag en gång tidigare frågat mig?
Och det här med kilklack liksom.
Det är ju superbra för dom som har storlek 45.
Man får ju så fiffigt mindre fötter i kilklack.
Men för oss med storlek runt 37 blir det ju helfel om man har ett par jeans eller andra byxor som går ner lite över skorna.
Man ser ju inte fötterna? Ser ut som om man går runt på ett par stumpar?
Helskumt.
Om man har spetsiga skor sticker ju iallafall skorna ut där fram.
Okej då, det är väl någon som sagt att man skall till sina kilklacksskor bära stuprrörsjeans.
I stuprörsjeans får man ett arsle som en ladugårdsdörr.
Det går ju absolut inte.
Jag löser det såhär:

Jag envisas med att ha spetsiga skor till mina jeans och sparar kilklacksskorna (i mitt fall ett par espandrillos) tills det är tillräckligt varmt för kjol eller trekvartsbyxor.

Inga stumpar eller ladugårdsdörrar här inte.
Nej tack.

Min sista helg som en i 20-årsåldern.
På måndag fyller jag 30.
Innebär det att jag måste ändra något i klädstilen?
Nä?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan intyga att fröken Karlsson har en av världshistoriens kortaste stubiner om hon inte fått mat på ett tag...

De skall med andra ord vara glada att inte helvetet brakade lös tidigare idag.. =)

Ok, såååå illa är det inte, men det finns en anledning till att vi äter ganska ofta.. *blink*blink*

Anonym sa...

Undrar vad vi skall äta till middag idag..?

Anonym sa...

Whatever u say summ.. Linda!