Bland tjuvar och pudelrockare

Igår pratade jag med en tjuv. En riktigt lurig en.
Charlotta blev bestulen på sin mobiltelefon på Café Opera i onsdags.
Ajabaja, någon kunde inte hålla fingrarna ur kakburken. Charlottas väska alltså.
På morgonen när jag får höra detta ilsknar jag till ordentligt på denna oärlighet och ringer Charlottas nummer.
En yrvaken (och bakis gissar jag) man svarar.
Jag börjar genast gasta om att detta är minsann Charlotta Catanis mobil och undrar varför han svarar i den.
Han svarar: Öh, jag har hittat den här telefonen
Jag: Jaha, men då föreslår jag att Charlotta ringer dig sen så får ni komma överens om hur hon skall få tillbaka sin mobil.
Han: Men det här är min telefon
(vaaaa?)
Jag: Nä, vet du vad, det är det minsann inte. Det är Charlottas telefon.
Han: Oj, vi har likadana
Jag: Okej, men Charlotta kontaktar dig under dagen
Han: Jaha, mummel, mummel, klick

När vi senare ringde igen var telefonen avstängd.
En simpel tjuv var han!!!
Varför presenterade jag mig inte som "hej, Linda heter jag och ringer från polisen"?
Nåja, lätt att vara efterklok...

För min kära kollega Nettan flyter inte fredagen riktigt komplikationsfritt..
Jeanette som går på mammaledighet nästa fredag håller på för fullt med diverse manualer till sin vikarie.
Till det måste hon använda färgskrivaren. Jeanette använder sällan färgskrivaren.
Just idag var det slut på papper i skrivaren. Och det är låååångt ut på redaktionen där man kan hämta mer. Iallafall när man liksom har lite bagage att släpa på och inte på lätta fötter kan svischa fram i korridoren.
Hon muttrar, frustar, stånkar och stönar.
Till slut hittar hon några enstaka papper som hon lägger i skrivaren.
Och inte vet jag vad som hände här men helt plötsligt börjar någon annan använda färgskrivaren och det spottar ut papper. Jeanettes papper.
Jag hör henne runt hörnet och hon gastar:
- Nu är det någon jävla snålvarg som skriver ut!
I samma sekund som hon gastar detta får hon se den stackars nyanställda killen som står och plockar ur sina papper ur skrivaren.
Han sa inte ett ljud.
Jag och Jeanette skrattade så vi vek oss.
Jeanette fyller på papper ytterligare en gång och skall göra ett nytt försök.
Då tar bläcket slut. Jeanette gav upp.

I helgen skall jag till Norrtälje för en partykväll med Charlotta och Annelie.
Verkar luta åt 80-talshelg.
På utstället OK är det tydligen Shaboom vs Noice. (!?)
Lever dom...? (okej, två av medlemmarna i Noice gick tragiskt bort förra året..)
När Noice släppte sin första skiva var jag 3 år.
Vilken helg det kommer att bli!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Vaaa?! Men detta är ju helt sjukt att han SVARADE!! Idiot. Men lite kul mitt i alltihop...:) Hoppas hon har försäkring... kraaam

PS: När fyller du år!?

Linda Clarenbring sa...

Jag kan rapportera att han gick bet ordentligt eftersom han norpade en företagstelefon. Dom är numer utrustade med en spärr så han kan inte använda den. Ha!
Kommer du inte ihåg att jag och din kära syster Carro delar den 3 april som vår dag? =)
Jag fyller 30 en måndag.. kan det blir värre..

Anonym sa...

Har du sett reklamen om blåbäret som är nytt på företaget som går på tv nu? Kan tänka att den lille nye stackaren kände sig precis som han! :-)
Ha en trevlig nostalgihelg!