Galafest eller inte?

Idag har vi haft hysteriskt kul på Aftonbladet.
Tisdagen den 6 december fyller Aftonbladet 175 år.
Detta skall firas med en stor baluns på Berns Salonger.
Vi är drygt 600 personer och det blir bordsplacering. (förstå att få ihop en bordsplacering av 600 personer.. huga)

Iallafall.
Alla frågar sig självklart då:
- Vad sjutton skall man ha på sig?
Vår kära informationschef ger sig i kast med att försöka skingra molnen. Han skickade imorse ut följande:

"Många undrar om klädseln på tisdag. Frågar ni mig så är svaret: Detta är ett stort och fint jubileums-kalas (det garanterat största och finaste under mina snart 20 år på tidningen) - i en av Sveriges elegantaste festlokaler. Klädsel: Kostym och Gala! Vi börjar kl 19.00 prick! Sittande bord med placering, därför extra viktigt att komma i tid. Vi blir nästan 600 personer. Än en gång - hjärtligt välkomna!"

Nu blev det helmulet. Va? Måste vi införskaffa värsta galaklänningen för detta ändamål? Förvirringen är total. Vi kan inte jobba, alla tjejer pratar kläder.
Runt lunch kommer nästa mail:

"LUGN, ALLA TJEJER! Förvirring råder bland tjejerna i huset efter mitt mail om klädsel på jubileumsfesten på tisdag. Glöm "Kostym och Gala"! Finklädd, räcker bra. Välkomna!"

Jaha, in med klänningen i garderoben igen. Kjol och topp får duga resonerar vi här på marknadsavdelningen. Tydligen har inte alla tänkt så.
På eftermiddagen kommer mail nummer tre:

"Till alla tjejer på Aftonbladet Jag har uppenbarligen grovt missbedömt informationsbehovet i organisationen när det gäller klädseln på firmafesten. Ett fyrtiotal oroliga mail och samtal under dagen från kvinnliga medarbetare vittnar om detta. Jag avslutar därför mina försök i kädselbranschen och lämnar istället ordet till vår modeexpert Sofi Fahrman. Här nedan följer - EXKLUSIVT! - hennes sex bästa tips till Aftonbladets tjejer inför 175-årsfesten på tisdag."

Såhär skriver Sofie:
1. I morgondagens nummer av Klick! hittar ni flera tips på partytoppar som ni kan sätta en kjol till. Svarta heltäckande strumpbyxor.
2. Våga ha klänning!
3. Röda eller guldfärgade skor.
4. Svart är trendigare än någonsin så den "lilla svarta" funkar fin-fint.
5. Lila är modefärgen nummer ett just nu och kommer alltså göra succé på festen.

Jaha, då gäller alltså:

1. Inte glömma att titta i Klick! imorgon.
2. Vad har jag för några partytoppar hemma jag kan damma av? Har jag några hela svarta strumpbyxor?
3. Klänning.. mja, jag har ju faktiskt en "liten svart" men för en personalfest känns det inte helt rätt ändå.. dessutom lite "bart" med tunna axelband. Sjal?
4. Röda eller guldfägade skor? Ursäkta Sofi, men ALDRIG i livet. Inte har jag några heller..
5. Lila. Nope. Inte min färg känner jag.

Just nu lutar det åt en svart top och en orange kjol. Orange = för att kompensera att jag väljer bort rött och guld? Kan det duga tro?
Fortsättning följer..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer att vara alldeles fantastiskt vacker - jag är säker!
Jag, däremot, kommer att gå runt som en långhårig zebra en dryg vecka för länge - Hasse har AVBOKAT min klipptid på torsdag!!! Eller ok då.. han har FLYTTAT FRAM den en dryg vecka. Men jag kan med all säkerhet lyssna på "Aftonbladet-fest-skvaller" ändå på torsdag - tjohoo - ser fram emot det!!! Ta med en liten anteckningsbok på partyt - så att Du inte riskerar att glömma något ;-)
Nu är det dax för vegetarisk lunch här på Mases. Lääängtar till kvällens jordnötssmör!!!
KRAM

Linda Clarenbring sa...

Långhårig zebra?
Passa på du och släng med guldlockarna. Går man till frisören riskerar man att komma hen skallig..
Ah, anteckningsblock. Det skall jag ordna. Men hur skall jag komma ihåg att skriva i den då..
Jasså, du är på Mases och idisslar morötter?
Mitt insidertips är att dom har suveränt goda hamburgare i grillkiosen på torget i Leksand! =)
Vi ses på torsdag! Det skall bli superkul!