Brats i mängder och vi hade stickade tröjor!

Dan före dopparedan.

Nu är allt klart.
Julskinkan är provsmakad. Likaså glöggen.
Det brinner röda stearinljus överallt och under den fina granen ligger massor med julklappar. Sådär många som det ligger där varje år vi säger att vi inte skall köpa några julklappar =)

Igår var jag, Charlotta, Claes och Magnus på Skönheten och Odjuret på Göta Lejon.
Den var.. sådär.
Om någon var på Göta Lejon och såg Grease så var det här ett rent tråkmarathon jämfört.
Men Charlotte Perelli sjunger ju bra, det gör hon.
Men absolut bäst var vår kära vän Jessica Hultberg. Hon är en grym dansare. Förutom att dansa så sjunger hon också superbra!
Söt som en docka är hon också.
Vi är inte alls avis...

Efter musicalen styrde vi kosan mot Café Opera.
Charlotta hade tidigare prata med Jocke på Cafét. Han sa att det förmodligen skulle vara jättemycket folk.
Han skrev upp oss på listan. Tackar för det.
Vad vi däremot inte visste var att hela stockholms bratelit hade "inbördes-beundran-kväll" på Cafét.
Oh, herregud.
Dom unga rika bratsen som ränner runt Stureplan med pappas svarta amex i fickan har tydligen någon liten "community".
Kolla in deras webbsite www.glife.se
Igår var väl nån jäkla julavslutning eller nåt.
Det dracks champagne, sköts konfetti och lottades ut mopeder?
Och överallt var det tjejer med svintoblonderat vitt hår, nyss urhoppade ur soliariet där de måste tillbringat åskilliga timmar och med små negligéliknade toppar så man var rädd att något skulle hoppa ur...
För att inte tala om hur de plutade med läpparna insmorda i jag vet inte hur många kilo läppglans.
Killarna. Ja, det var absolut backslick som gällde.
Fram med vaxburken bah. Och till det gärna någon konstig slips utanpå en designerskjorta.
Och mitt i allt detta stod vi.
I stickade tröjor.
Och bara glodde.

Nedan ett par smakprov hur man skall se ut som tjej när man går på bratfest på Cafét.
Så ni vet.
Vill ni se fler bilder gå till www.stureplan.se



Ha en riktigt God Jul!
Önskar Linda och Magnus

14 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att ni hade en intressant kväll.. :-) Ni skulle kommit hit till byn i stället - här är det fantastiskt!

Vi ses på torsdag - men innan dess: Ha en RIKTIGT mysig julafton "utan julklappar".
Många kramar från Jossan

Camilla sa...

Hahaha solklar beskrivning!!! Men vi hade kul ändå:) Roligast var att se dig ändå. Massa kramar och GOD JUL!

Anonym sa...

Ja, ja...
Bilder på plastfyllda brudar har man ju sett förr;
men var är bilderna på killarna med kotlett-frillor?

Nej nu skall jag lära min 11-åriga dotter att flytta över MP3:or till SD-kortet med kortläsare...

GOD JUL alla!

//MAts

Anonym sa...

PS Linda...
Jag vill oxå ha en liten tumb-nail med mig i uniform (kanske rysk, eller med mycket medaljer...)
hur gör man det?
DS

//MAts

Linda Clarenbring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linda Clarenbring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linda Clarenbring sa...

Jossan: På torsdag smäller det!
Planeringen är i full gång.

Jonas: Helt klart årets uttryck!!
"Satsumasfärgade fejor" - hysteriskt roligt och helt klockrent!!

Camilla: Jättekul att se dig igen!! Hoppas vi hinner ses något innan du drar tillbaka till London igen!

Carro: Du och jag kanske skall starta en egen community där man bara använder stickade tröjor när det är dags för partaj?

Mats: Kotlettfrillorna ja.. jag skall se om jag hittar någon bra bild att lägga in. Hur gick det med mp-3:orna?
Du, fixa bilden jag fixar resten! Massor med medaljer låter bra tycker jag!
Hoppas ni hade en bra jul (ingen av er som var magsjuk va?)

Anonym sa...

din solariebränna var för det första det vidrigaste jag sett.. sen kan du ta ner bilderna eftersom stureplan.se har copyright på dom, gör det omedelbart

Linda Clarenbring sa...

Anonymous (eller kalklossare i mjölby möjligen?)
Du är medlem på glife.se va?

Linda Clarenbring sa...

och du, förresten. Solarier är för 80-talister.

Anonym sa...

Linda hahaha Fyyfan din sida var mycket fin...den kncäkker alltså fett... verkligen..shitt alltså.. fett!

aboo... roliga beskrivning på brats... håller på dig 100%

shiznizkram! Jompa

Anonym sa...

att ens en komentera främmande människor för hur dom ser ut känns lite som att kasta sten i glashus när man själv ser riktigt jävla risig ut... du har fått en fin tråd i glife-forumet, så nästa gång du känner för bratfest på cafet, be aware of the eggs!

Anonym sa...

hej, jag tog din bild och citerar dig på min glife sida (ja jag har en sån).. självklart cencurerar jag dig från näsan och uppåt också. kul att se att min bild hamnade under beskrivningen, solariebruna, svintoblonderade brats.. "fyndig" sida förövrigt -keep up the good work!

Anonym sa...

Jävla sosse!