En laglig u-sväng, ett bröllop och hur svårt är det att svara korrekt på ett mail?


Magnus har fått en ny leksak. Han är så lycklig.
Han har fått en navigator.
Ni vet en sådan där liten manick man har i bilen som visar vägen och en röst som säger: Om 150 meter, sväng höger.
Självklart skulle den testas till Nynäshamn.
Magnus knappade in adressen och så gav vi oss iväg.
Man kan välja på att han en manlig röst eller en kvinnlig röst som pratar. Magnus har valt att ha den manliga rösten.
Jag tror jag nu vet varför.
Navigatorn var nästan helt med. Trots att vi inte var helt överens om vilken väg att åka till 73:an så ställde den om sig kvickt när den kände av att vi valde en annan väg.
Navigatorn visar också hur många minuter det är kvar till slutdestination.
När det på den lilla skärmen visade 5 minuter kvar och vi var mitt ute på motorvägen säger plötsligt rösten:
- Om 150 meter, sväng höger.
Va? Det finns ingen avfart! Vad är det för kostig den nu har nosat upp?
Vi ignorerar rösten som fortsätter att säga:
- Sväng höger
Det går ju inte.
Vi chansar på avfarten efter. Den var det inte. Vi hamnar på motorvägen igen och svänger av vid första tillfälle.
Navigatorn är inte helt med nu och bablar fram och tillbaka. Sväng höger, ta första vänster, ta nästa höger. Vi är nu inne i ett industriområde och fattar ingenting.
Till slut tror jag att navigatorn tröttnar och säger:
- Vid tillfälle, gör en laglig u-sväng!
Okej då, tillbaka ut på motorvägen.
Vi chansar på nästa avfart och nu kommer vi rätt.
Resultat: Hur många karlar hade klarat av att ha en kvinnlig röst i bilen som skall visa vägen, sen virrar bort sig och säger:
- Sväng höger, sväng vänster, gör en u-sväng, kör tillbaka, stanna bilen och kliv ur, du har kört fel...
Antagligen ingen...

Hotellet var mysigt, lugnt och stillsamt.
Vi är supertrötta och somnar efter filmen "Tillsammans".

Lördag = Bröllop!
Kollegan Nettan skall gänga sig med Johan!
Vi åker till kyrkan.
Anna får problem med videokameran, vänder den upp och ner och ner och upp. Vad är det för fel?
Magnus fixar.
Vigseln är jättefin. Båda säger ja, högt och tydligt (var ju för väl det) och solisten sjunger så vi får gåshud.
Är dom inte söta så säg!




Jeanette har nu typ världens längsta efternamn. Hon heter Jeanette Janesköld-Westerberg.
Den mailadressen ni...

Mina övriga kollegor vet jag inte jag... dom kan nog inte läsa. Eller så förstår dom inte?
Jag håller på att sätta ihop en konferensresa till Åre för ca 80 personer.
Om ni inte gjort det någongång, låt bli! Man sliter sitt hår tillslut.
Jag mailade ut till mina kära kollegor ett mail där de fick två frågor att svara på:
1. Flyg eller tåg till Åre? (här fick dom två olika tidsalternativ)
2. När vill du åka hem? Fredag, lördag eller söndag? (här fick de tre tidsalternativ)

Svaren såg ut typ såhär:

1. Jag vill åka tåg. Jag behöver hyra skidor.
Öh, när vill du åka hem och vaddå skidor?
2. Jag vill åka.
Öh, jaha, det var ju kul. Men hur och när?
3. Jag vill åka flyg.
Öh, jaha, men när?

Hur svårt är det att skriva:

Hej,
Jag vill flyga på torsdagen kl 07.40 och åka hem söndagen kl 16.25.

Nä... dom kan inte..


11 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar inte hur jag kunnat leva utan en navigator?? Den är klockren, ok den hittar kanske inte minsta lilla ko-stig men bra jäkla nära asså! Igår åkte jag till en polare på Hisingen, där har jag aaaaldrig varit, Navman leder mig klockrent hela vägen fram!!

Idag har jag varit i Varberg, inte det heller nåt problem.. de du!

bröllopet var fint som tusan, jeanette: när solisten sjöng så hade jag näääästan tårar i ögonen.. (jag gråter inte..typ..)

hepp hepp, funtar på att rulla ut på vägarna här i götet.. kanske upptäcksfärd? haha!

Linda Clarenbring sa...

okej då. Navman är rätt bra då. Kan kan man få den som Navkvinna?

Anonym sa...

Hahaha!

Du vet, vi killar frågar ju aldrig om vägen!! typ, så om du ställer om den till en Navkvinna så kommer kartfunktionen automatiskt att slockna, istället så stannar den vid varje person, vevar ned rutan och frågor om vägen.. Looovar! =)

hihi

Anonym sa...

Fråga om vägen? Nä, du.. En bra kvinna reder sig själv!

Anonym sa...

Kul att vi kunde frambringa lite känslor på bröllopet:) jätte kul att ni var där. Höll själv på att börja böla när jag hade några ord kvar att säga så det var tur att det inte var längre, då hade jag inte fått fram ett pip.

Mange: Hoppas att du har roligt i GBG!!

Anonym sa...

Förresten, jag undrar hur många blanketter som hela mitt namn kommer att få plats på?? Antagligen inga funderar på att tvinga Johan att heta Janesköld i stället.

Anonym sa...

jeanette janesköld Westerberg:

Jag har det fiint här nere i Götet, men dock så är det lite trist att vara ensam.. har fått biljetter till romantiska Lisebergs-julmarknad med åkband o grejjer men känns inte aktuellt att strosa omkring där solo..
Då blir det Resumé bar istället.. haha!

Rock on

Anonym sa...

Fröken jeanette janesköld Westerberg:

Jag tycker att jeanette Westerberg låter bäst ;)

hihi!

Anonym sa...

...en riktig karl klarar sig bra med en snabbtitt i telefonkatalogens kartsidor.

/M

Anonym sa...

Mats, du frågar aldrig efter vägen heller va!! hehe..

Anonym sa...

Mange;

Nepp - det är en principsak!
Hellre köra runt, runt, runt och runt utan en aning - för att TILL SLUT hitta rätt SJÄLV; än att fråga!
Då hittar man bättre nästa gång!

//MAts