500 kr... och lite till?

Hej på er bland julskinkor och köttbullar.
Någon mer som känner att man inte gjort annat än och ätit de senaste dagarna?
Precis som jag då.

Alla nöjda med sina julklappar?
Jag är supernöjd.
Fast varken jag eller Magnus höll vår del av avtalet "vi köper för 500 kr".

Nedan kan ni se vad vi valde att ge till varandra:



Vä: Av Magnus fick jag hela boxen med "Sex and the city". Alla 6 säsonger! Pris: Avsevärt mer än 500 kr
Hö: Magnus fick en resa till Spanien. Den 20 maj åker vi och blir borta en vecka. Pris: Aningens mer än 500 kr.

Magnus verkade inte riktigt fatta vad han hade fått.
Han tittade på mig och frågade:
- Vad betyder MAD ES BARAJAS?
Hrm, det är forkortningen på Madrids flygplats där vi mellanlandar innan vi åker vidare till Alicante.
Okej då, det var väl inte helt lätt att förstå.
Jag fick tillverka biljetten själv i powerpoint eftersom man nuförtiden flyger på e-ticket. Hur sjutton skall man kunna slå in en e-ticket?

På lördag skall vi på bröllop som ni minns.
Jag har som vanligt inget att ta på mig.
Klädseln är: Mörk kostym
Vad blir det för väder på lördag? Blir det kallt? Varmt? Blask? Snö eller regn?
Helt galen som jag är gav jag mig ut på stan idag för att leta efter något som kunde passa.
Dumt, jag vet. Jag var ju inte den enda på stan idag.
Snacka om att inte se skogen för alla träd.
Folk är galna. Jag gav upp.
Hade jag haft tur hade jag väl kunnat få med mig en halv tröja hem. Den andra halvan hade någon annan slitit av.. suck.
Träffade på syrran utanför Isolé och följde med henne till NK för att byta en tröja.
Vi passade på att titta på några svindyra designerjeans.
Jag tittar längtansvärt på ett Seven for all Mankind. Dom kostar 1800 kr..
Syrran säger:
- Ah, dom där. Dom finns tyvärr bara i två tvättningar och jag har redan båda.
Hon har sådana lyxproblem min syster..

Åkte hem, slängde mig i soffan och drog igång ett par avsnitt av min julklapp.
Om ingen stoppar mig lovar jag att jag kan sitta där i 18 timmar i sträck.
Det är ju såååå bra!!!
Bästa julklappen i mannaminne!

Imorgon gör jag ett nytt försök på stan.
Galet? Jag vet.
Förresten. Kan man komma i jeans på ett vinterbröllop? Inte? Nähä.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda: Klart som fasiken jag fattade vad det var, självklart så spelade jag lite extra förvånad!Korkad!? JAG?? Nääähäää du, jävligt bra skådis.. JAPP! haha!

(Ok, har aldrig hört talas om Maddalabrassle.. det har nog inte dem flesta.. haha!)

Jag e trött!!!! En annan jobbar o sliter, linda blir lite seg för att det är liiiiiite för mycket folk på stan.. jösses.. min klocka ringde halv sju (typ) och satte mig i bilen o körde 8 mil.. de du.. lyxproblem med folk på stan!! Bah! =)

Linda Clarenbring sa...

Hahaha, Maddalabrassle.. där skall det blir spännande att mellanlanda.

Okej, det är synd om dig. Du får gå upp tidigt, jag är ledig och kan sova vidare.
Som tröst köper jag strumpor till dig idag när jag åter ger mig ut för att slåss på stan!