Åsså kom Westlife..


Nu ni.
Värre fjortishysteri har det aldrig varit på Aftonbladet Nya Medier förut!
Nicholas och Shane från popgruppen Westlife var här och hälsade på idag. Dom chattade alltså.
En annan då som inte har så bra koll (inkl min kollega Nettan), vi sitter här i godan ro bakom våra skämar och jobbar som vanligt.
Vi hör att några kommer gående i korridoren på väg mot tv-studion.
En av våra tv-killar går i täten och pratar engelska och säger något om tv4.
Efter honom kommer på rad ett gäng grabbar i rock och halsduk.
Dom ser precis ut som vilka som helst. För oss alltså. Vi har ingen koll.
Jag kollar upp från skärmen.
Den ena killen nickar och säger: hi!
Jag nickar tillbaka och mumlar lite för mig själv: Hello..
Sen slår ribban ner.
Var det inte grabbarna från Westlife som nyss gick förbi?
Hallååååååå!! Hjälp!! Vi fnittrar hysteriskt och nästintill svimmar av på stolen.
Vaför?
Ja, jag har inte en jäkla aning.
Det är väl inget speciellt med dom där grabbarna?
Om vi tog autograf? Nä, vet ni vad!
De försvinner in i studion för att göra ett inslag.
Under den tiden hinner vi springa bort till teknikavdelningen där alla sitter som frågetecken och undrar: Var det Westlife?
Sen strömmar det folk från alla håll och kanter. Alla tjejer fixar sig i håret.
Charlotta och Jossan kommer från plan 7 på låtsasärende och vi går fram och tillbaka på redaktionen för att spana.
Det fnissas och viftas.
Hur pinsamt som helst.
För en stund blev vi verkligen 14 år.
Och tänk den 14-åring som nästintill kunnat mörda för att få vara här idag.
Så kan det vara.

Inför kvällen då.
Ja, det verkar vara så att "den lilla svarta" ligger högst i kurs.
Jag och Charlotta funderar på att trotsa och ta jeans och reklamtröja? Inte? Nähä..
Carina skall gå och blåsa håret innan. Måste man göra det?
Skall man ha håret uppsatt eller utsläppt?
Hur gör man med skor? Inneskor?
Vilken jacka skall man ha?
Varför regnar det ute?
Vad blir det för mat? Måste vi äta innan?
Kommer jag få sitta brevid Bertil från bildarkivet och Gunilla i växeln?
Frågorna hopar sig.

Sen en liten "confession".
Jag och Charlotta var nere på stan i Norrtälje i söndags.
Vi köpte:

1. Garn och stickor för att sticka en halsduk och en sjal.
2. Omålade brödkorgar i björk.
3. Färg och penslar för att måla brödkorgarna.
4. Hyacinter och krukor.

Stor pensionärvarning!
Ja, vi vet. Vi får ta det.

Idag gratulerar vi Annelie som fyller 35 år! Grattis, grattis!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, fjortis och tantvarning på en och samma dag!
Vi kan grejer vi minsann.

Undrar förresten om vi hinner virka en top till festen ikväll?

Anonym sa...

Behöver jag säga att Du bör ta med Dig KAMERAN oxå?? Anteckningsblock verkar inte räcka långt...jag vill SE allt oxå ju.
Ha nu så himla kul ikväll!!

Linda Clarenbring sa...

Charlotta: Virka en top? Ja du.. om vi nöjer oss med att den skall täcka tuttsen så kanske? Ett framstycke och trådar bak?

Jossan: Kameran är laddad och ligger i väskan!!

Anonym sa...

LÄÄÄÄÄÄNGTAR till Torsdag!!!!!! :-)

Anonym sa...

Skulle inte jag veta vilka det var som gick förbi!!Jag har ju stenkoll på alla tonårsidoler ju, nåja jag fick gå in på aftonbladet.se för att få lite hjälp men ändå jag kom på vilka det var:)

Linda Clarenbring sa...

Nettan: Kom på och kom på..? Du tjuvkikade på aftonbladet.se. Det kallar vi för fusk.. =)

Linda Clarenbring sa...

Nettan: Ett tillägg. Tack och lov iallafalla att du har sinnesnärvaro att kolla upp saker ordentligt. Annars hade vi ju missat världens grej idag..

Anonym sa...

Ett tillägg till Magnus önskan om plasmatv. Om vi köper en till jul så kan han få titta på våran när ni kommer förbi i jul. Kul Va? Alkolådan kommer dock bara vara uppställd på julafton, för VI är INTE släkt med K. Danielsson.