Bland snöstormar och gamla bandvagnar

Måndagar kan vara som måndagar är mest.
Dom kan var trista och tråkiga.
Eller så kan man vara i Åre. Som jag var. Igår.
Jag skulle åka upp till Åre med Stefan och Charlotte från Aktiva Event som håller i vår januarikonferens för att kolla in stugorna, restaurangerna och allt annat.
En heldag med andra ord.
Kl 07.10 skulle vi träffas på centralen för att åka till Arlanda. Usch så tidigt jag fick gå upp.

Det blåste verkligen storm i Östersund när vi landade och det var med nöd och näppe peruken satt kvar när vi klev ur planet.
I Östersund kliver man nämligen av typ mitt på landningsbanan. Större än så är det inte.
Hämta hyrbilen och iväg.
Åre ringer och säger att det snöar där så vi skall köra försiktigt.
Snöade. Ja det gjorde det verkligen. Det fullkomligen VRÄKTE ner! Och blåste! Tur för stackars Charlotte att jag hade en extra mössa med mig hon kunde låna.
Vi kollade stugor, nattclubar, restauranger, pratade om ormar och hajar (?). Ut och in i bilen, upp och ner för backar.
Utanför ena restaurangen sprang vi dessutom på Dolce Vitas egen Emma Andersson som stod i päls och rökte en cigarett.
Hon är en lustig prick.
När turen kom till Buustamon fick bilen dock vila. Dit upp måste man åka bandvagn!
Tjoho, vad spännande det var!


Vä: Jag och Charlotte på väg upp i bandvagnen, kolla hur det snöar! (Buustamons ägare och bandvagnsförare Henrik står beredda att hjälpa till)
Hö: Inne i bandvagnen var det lite varmare och skönare. Dock ingen värme i sätena kan vi meddela. UVI? Ja..typ..

Vi var 3 personer som åkte upp till Buustamon. När vi kommer nästa gång är vi 93 personer. Hur många vändor blir det? Nädå, bandvagnen kan ta upp till 30 personer per vända. Sen finns det gott om scotrar.

Hur gick det i lördags då? Jo tack. Trots att AFA (Antifascistisk ungdom) sprang runt på stan, kastade rökbomber och pajade skyltfönster så lyckades vi inhandla alla klappar och ta oss helskinnade hem.

Nu är julångesten inte lika stor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda;

Rätt skall vara rätt.
Man måste i bandfordon sitta på platser som har bälten.
Så så mycket mer än 16 får du allt inte in i BV206 - har kört den sedan 1984...
Men men - man kan ju SNATTA oxå (Mange...)

//Brotta... FÖRAREN

Camilla sa...

Hej gumman!!! Hahahahahaha nu har jag läst dina senaste bloggar och sitter här och skrattar högt!!! Du är så himla rolig så det finns inte! Herregud, jag har inte bloggat eller läst bloggar på hur länge som helst känns det som, och så har jag missat att Nettan gift sig! Guuud du måste ge henne värdlens kram från mig och gratta. Ge dig själv en också förresten:) Nu vet jag ju inte om vi ses i mellandagarna eftersom du antagligen är ledig då?! (Vad är annars nyttan av lilla mig liksom...) men jag åker ju inte tillbaka förrän typ 8: så förhoppningsvis hinner vi ses ändå!!!

massa kramar Camilla

PS: Klart roligaste var det där med att folk på AB inte kunde svara på frågor. HAHAHAHAHA!!!! Jag dör!!!! Det var nästan i klass med den där kollegan till oss som babblade nåt om att hon försökte slänga ut ungarna ur huset!?! Eller vad det nu var??? DS.