Ta ett kort ner i väskan

Veckans bästa: Att vara i Mil Palmeras och att Charlotta och Claes kommer hit!
Solskyddsfaktor: Allt från barnolja till 30!

Jag och Magnus startade lördagen med att cykla upp till kanalen igen för att prova att cykla till höger den här gången som mamma sagt var lite ”roligare” med mer att se.
Det var det.
Det första vi dyker på är ytterligare en orm!! Som tur är så var den död, överkörd och uttorkad. Vad är det med alla ormar i år? Är det ett straff för att jag köpte ett par killershoes i snakeskin-immitation förra året?

Vi bestämmer oss för att ta en middag på McDonalds i Torrevieja på väg till Alicante och flygplatsen som heter El Altet.
Det är köer. Som vanligt. Spanjorerna vill inte betala 37 kr (tull) för att köra på den relativt nybyggda motorvägen AP7:an så de tar innervägen istället, innervägen består av 4 st rondeller. Spanjorer kan inte köra i rondell så det blir kö på två röda.
En snabb Big Mac Menu innan vi drar vidare. Vi kan, hur vi än kör inte hitta tillbaka ut på N332 mot Alicante så det blir motorvägen. 140 km/h och bilen har mer att ge. Det går fort till flygplatsen. Flyget skall landa 22.40. Vi kommer till flygplatsen vid 22.10. När vi går in i ankomsthallen vid 22.18 står det på skärmen: Estocolmo NB713 Landed
Va? Har dom redan landat? Shit, vad fort det gick!.
Jag och Magnus som är världsämst på att komma ihåg att ta med saker hade givetvis glömt de otroligt roliga, fiffiga skyltar vi gjort innan vi åkte men som tur var så hade vi ett A4-papper i bilen och lånade en penna för att skriva:
Senor Kattanni
Senorita Linblam
För de personer om inte fattar direkt så är det så att Charlotta heter Catani och är senora och Claes heter Lindblom och är senor.
Vi tyckte vi var jätteroliga. Speciellt eftersom vi hade skickat ett sms till dem båda och försökt lura dem att vi inte kunde komma till flygplatsen för att bilen hade gått sönder och vi skickat våra spanska grannar Kahlsone och Lahrson för att hämta dem.
Någon som tror att dom gick på den finten? Nope. Claes med sina hökögon såg oss direkt men de skrattade lite åt våra skyltar i alla fall.
Vid hemkomsten blev det en välkomstdrink och vin innan vi kom i säng.

Söndag 24 juli

Stranden, sol, sol och sol står på önskelistan från Charlotta och Claes. Nu skall det brännas på!
Vi äter frukost vid 10 och börjar sedan förberada oss. Handdukar, stolar, en fotölj och en späckhuggare.
Jo, jag lovar. En uppblåsbar fotölj (tyvärr med hål i botten) och en späckhuggare har Claes med sig. Tur att vi hade pump.
Vilken solskyddsfaktor skall vi ha? Claes undrar om det är för tidigt att börja med barnolja. Jag hade lika gärna kunnat erbjuda honom att sätta sig i stekpannan på vår gasspis. Samma effekt. Efter lite övertalning tar han 15.
Charlotta som blir brun av att bara säga ordet ”sol” tar också lite 15.
Magnus fortsätter med 30 och jag med 15.
Vi har ingen klocka med oss vilket innebär att vi har ingen kolla på hur länge vi steker oss.
Magnus säger: Ta ett kort med kameran, då ser du vad klockan är.
Jag som ogärna vill visa alla andra på stranden att vi har en digitalkamera i väskan mumlar och muttra lite över detta korttagande.
Charlotta kommer med en bästa lösningen:
”Ta ett kort ner i väskan” då ser ingen kameran men du får se vad klockan är. Hur smart som helst och vi skrattar gott.
Låååång dag på stranden. Vi känner oss alla lite ”brända” när vi kommer hem.
Ett STORT problem tornar upp sig. Alla affärer är stängda och vi har inget vin! Katastrof!
Jag och Charlotta kastar oss i bilen för att åka runt och leta.
I 45 minuter håller vi på. Vi åker till Super Valu, gallerian i Horadada och till Supermercado i Campoamor. Alla affärer var stängda!! Till slut hittar vi ett ”hål i väggen” där en gammal gubbe säljer en ”Don Simon” till oss. Rött vin ur kylen. Det får duga. Vi åker hem.
Vi tittar på den första Sällskapsresan (Kanarieöarna) innan första middagen som vi bestämmer skall ske på restaurang.
Josefine Jonasson ringer från Sverige och det är så kul att höra det senaste från Sverige!
Middag blir det på restaurang ”El Pescadio”. Alla är lite halvtrötta men efter mat, vin och liten slurk kaffe är vi på gång igen.
Det blir en sväng ner på negerstigen (i know) för spaning av solglasögon. Vidare till Vaiven där vi hinner med en flaska vin och en öl. Claes dricker öl (han vill inte dricka vin i onödan , så gott är det inte)och vi andra dricker vin.
Rumlar hem i natten och somnar med fläkten på högsta hastighet.

Fortsättning följer...

Ps. Jag forstätter med en svarta bikinin. Ds.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej gumman!!! Åhh ni verkar ju ha det underbart!! Hahaha jag missuppfattade först det där med digitalkameran och trodde att ni skämtade och tänkte ta ett kort på en klocka så att ni kunde ta med kortet till stranden och slippa ta med digitalkameran...:)

Här öser regnet ner mest hela tiden. Ibland vaknar man till solsken och plockar raskt fram solglajjorna och kjolen, och sen får man bittert ångra klädvalet när regnet börjar ösa ner och denna arbetsplats är ju bara ISKALL! Jag har försökt lösa problemet med de kalla fläktarna (du vet vid fönstrena) genom att lägga ut mina träningskläder över dem... :) Det är faktiskt litegrann att göra här och det är bra för det är tokdött på folk och då blir det ju lätt tråkigt när det är sådär jättelugnt.

Ta hand om dig och hälsa alla och sola lite åt mig med!! massa kramar Camilla

Camilla sa...

Hej igen. Det har hänt en fruktansvärd sak och jag är jävligt förbannad. Så här är det: När jag kom hit i morse skulle jag vattna dina blommor. Då upptäcker jag till min förskräckelse att din lilla Polopoly-nyckelring med blomman har blivit utsatt för vandalism. Nyckelringen med disketten sitter inte längre ihop med kupan med blomman. Alltså det går ju att fixa, det är bara att pilla upp "ringen" som ska hålla ihop dem och sen klämma tillbaka den igen. Men fortfarande är detta helt sjukt! Jag har frågat ut både Vasse och Marcus L men ingen av dem vet någonting. Misstänker att det kan vara någon av sportkillarna som jobbar natt då de ju sitter i närheten och brukar gå in här för att snacka i telefon. Skulle inte förvåna mig om det är Laul, trots att han är på semester. Gumman, jag är så ledsen, borde vaktat den bättre... Men jag ska laga den nu och sedan ska jag göra allt för att hitta den skyldige, som ska torteras med Polopoly-märkta tändare och en blomkvist. Från och med nu låses din blomma in varje kväll.

Massa kramar
Camilla

Linda Clarenbring sa...

Gumman, gumman! Hihi, du är ju för rolig. Hm, vandaler på AB.. säkert sportkillarna. Men inte är det någon fara med den lilla växten. Den hade säkert dött förr eller senare..
Vi har det superbra och får dagliga rapporter om det dåliga vädret. Trist för er men du skall ju snart till värmen och vinet i Frankrike! Vi får se till att ses när du kommer hem! Många kramar till dig!!