Nybörjare med ett finger kort


Veckans tips: Cykla inte på en för stor cykel med flipflops.
Veckans ajaj: Två uppskrapade armbågar och ett rejält skärsår i fingret.
Veckans farligaste: Dricka för mycket vin i Norrtälje.

Är det något jag kan så är det plåster.
Och hur kommer det sig att jag alltid gör illa mig på fötter och händer när det är badsäsong?
En vecka har mina sår på sig att läka för sedan är det varma Medelhavet som hägrar.
Är väl iofs tur att jag inte skall till Florida där hajarna lurar i vattnet och skulle bli som totalt galna om jag kom med mina färska blodiga sår.
Skulle ju lika gärna kunna servera mig själv på ett silverfat direkt.

Jag valde dessutom så otroligt fiffigt att skära mig i höger långfinger. Ser ju inte klokt ut när jag går omkring och måste hålla fingret högt för att det inte skall göra ont.
Att jag inte åkt på en snyting är märkligt.

Magnus messar och frågar om jag har börjat blogga ännu. Ja, det har jag ju nu efter att vårt lilla supersöta geni Camilla Björkman har lärt mig hur jag skall göra!
Däremellan passar hon på att säga urk till Jeanette som liksom jag snyter sig som en hel karl. Camilla avskyr snor.
Vaddå, säger Jeanette, jag måste ju snyta mig!
Hur gör Camilla egentligen när hon är förkyld? Tror jag skall fråga henne på hennes blogg!

Nu gör det jätteont i mitt lilla finger.
Hur skall jag överleva möhippan i helgen? Birka Paradise. Berit i 80-talskläder. Det blir intressant!

2 kommentarer:

Camilla sa...

HAHAHA har skrattat högt åt din blogg här på redaktionen!!! "Serverat på ett silverfat"...hahaha! Folk undrar nog vad vi håller på med här i vårt lilla hörn:) Jättekul att du också börjat blogga. Märker att jag drar med fler och fler i bloggträsket, jag lovar att du kommer att blr beroende! kraaaaaaaaam

Camilla sa...

PS: När jag är förkyld och MOT ALL FÖRMODAN måste snyta mig, då går jag ner i ett skyddsrum eller nåt och utför den hemska "handlingen". DS.