En möhippa och en tvålkopp


Veckans bästa: Det underbara väder vi ha haft! Oj, vad vi är bruna!
Dagens stora händelse: Min första möhippa. Den blivande bruden är Magnus storasyster Berit.
Dagens fråga: Får jag plats med mina saker i den lilla ryggsäcken?
Status på mina sår: Hyfsade. Jag kommer att överleva.

Låt se nu, har jag fått med allting i packningen? Ski-pants á la Lena Philipsson, det breda resårskärpet, lång skjorta med enoma axelvaddar, tyg-gummisnoddarna, hårsprayen (superstrong) och de stora plastörhängena!
Jag skrev väl att det är tema 80-tal på möhippan?
Om jag skall ha på mig kläderna? Nej, vet ni vad.
Men Berit ska =)
Just i denna stund tror jag att hon är någonstans i Örsundsbro och fasar över vad denna dag skall sluta någonstans. Hon skall bara veta.
Hon har förstås ingen aning om att hon i eftermiddag skall kliva ombord på tvålkoppen Birka Paradise för en tripp till Åland.
Tvålkopp? Jo, jag och Lotta kallar alla båtar utan en Silja Line-logga på sidan för tvålkoppar.

Sist jag åkte på tvålkoppen Paradise var i början av året med supertjejerna Malin och Maria. Det var kallt som attan utanför fönstrena och inte hade man den minsta lust att utnyttja det enorma soldäcket på översta våningen preparerat med sollampor i brist på riktigt sol.
Men det fungerade bra att dansa på det tjocka plexiglas som de täcker poolen med på kvällen när discot dundrar igång.
Med tanke på att det idag är strålade sol och redan 23 grader kanske vi kan tänka om?
För dom kan väl öppna taket som det står om i reklamen? Jag menar, inte kan väl någon vid sina sinnens fulla bruk lägga sig under en sollampa när den största lampan av alla skiner från en klarblå himmel?
Fast man vet ju aldrig...

Magnus då? Nej, han får förstås inte följa med varken på möhippan eller på Paradise och jag tänker inte tala om vad han och hans kompis Claes kallar dessa båtar för... ni får fråga dem själva.
Han får istället åka hem till mor och far i Örsundsbro för att äta födelsedagsmiddag. Mamma Gerd fyllde år i tisdags.

Om cirka en timme bär det av, dax att börja stampa ner grejerna i den lilla väskan. Magnus kan inte förstå varför jag måste ha så mycket prylar med mig. När han reser får han minsann plats med sina saker i en systemetpåse.
Och ändå använder han 15 mer prylar i håret än vad jag gör och 10 gånger så mycket hårspray som jag gör.
Jag får inte ihop det?
Och inte kan man väl ha samma kläder på sig två dagar i rad? Eller?...

Kram på er!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej gumman!! Hur var möhippan?! HAHAHA "packningen i en systemetpåse", snacka om att se ut som en A-lagare!!! :) Sist jag åkte tvålkopp var på skolans nollning. Vi var placerade på typ däck Ö eller nåt, längst ner i båten i alla fall. Läskigt värre, men det var nog för att pensionärerna på båten skulle få någon blund i ögonen på natten. Fråga: vad hade du på dig i 80-talsväg?!

kraaaaaaaam/Camilla

PS till Magnus: Vad kallar ni Finlandsfärjorna för?! DS.

Anonym sa...

Tjohej!

Superkul blogg sötnos! (det är jag (Mange) som använder 15 mer saker i håret och packar i systemetpåse som skriver!=) Obs, jag vill starkt dementera att jag packar i systemetpåsar, håret däremot så rekommenderar jag wella extra strong. =)

Camilla du undrade vad vi kallar finlandsfärjorna? "Knullcontainer" haha! Ursäkta språket men du frågade!! =)

Kram kram och en puss till bloggerlinda!

Camilla sa...

Magnus: HERREGUD!!!!!! Vilket språkval!!! Men ganska så fyndigt måste jag erkänna:) Men jag föredrar nog Lindas "tvålkopp" ändå... Angående systemetpåse så händer det ibland att jag packar lunchlådan i en sådan, storleken är rätt bra liksom. Men man kommer ju inte ifrån att se ut som en alkis... :)

Linda: Väntar mer spänning på nästa blogginlägg. Med tanke på dess längd lär jag få sitta på övertid och läsa, haha:)

kram/Camilla