En skrotad bikini och hur mycket är egentligen för mycket?

Dagens bästa: Bara några ynka timmar kvar tills planet lyfter mot Alicante.
Dagens tråkigaste: Vänta på att det skall bli imorgon.

Alltså, jag är en sån där person som lång tid i förväg skriver ner på en lista vad det är jag skall packa med mig när jag reser. Det har t o m hänt att jag tittat på kort från tidigare resor för att se vad det var jag egentligen hade på mig av allt det där jag tog med mig.
Nu är allt kaos.
Jag har:

1. Varken skrivit någon lista eller tittat på kort.
2. Jag har packat i omgångar och har nu inte någon som helst susning om vad som ligger i botten på väskan.
3. Med all största säkerhet har jag alldeles för mycket med mig. Som vanligt.

Och dessutom har jag en bikini som jag inte kommer att kunna använda på stranden. Den kommer från Lindex.
När man skall ner till Mil Palmeras kan man inte ha en bikini från Lindex! Det borde jag väl ha lärt mig efter alla år?
Hemma hos min syster i tisdags berättade Lena så glatt att minsann ALLA hade den där blommiga bikinin från Lindex som jag köpte till Mauritiusresan. Jättekul.
Bara att kasera alltså.
Jag kan ju inte springa omkring där med alla andra svenskor och norskor och ha exakt samma!
Nej, det får bli den svarta helt enkelt.
För säkerhetsskull köpte jag ett par billiga bikinitrosor på H&M igår som passar till de tre olika svarta överdelarna jag har.
Om ni undrar: Ja, jag brukar köpa överdelen på en affär och underdelen på en annan.
Den blommiga från Lindex var ett undantag och alltså ett STORT misstag.

Magnus resväska börjar nu se allt mer fullpackad ut.
Frågan är då:

1. Har han också packat med sig för mycket?
2. Kan det bero på att han har en mindre resväska än jag?
3. Vad hände med systemetpåsen?

Jag chansar på alt nummer 2. Det betyder att jag får i min väska packa ner:

1. Diskborstarna
2. Kaffet
3. DVD-filmerna
4. Solkrämerna
5. Den nya kylväskan
6. Den nya strandväskan

Och det som inte får plats får jag väl slänga ner i en systemetpåse?

Efter önskemål från Mats kommer här en bild på min tatuering. Jag lägger också in en bild på den numera skrotade bikinin:



Till vänster är min syster Lena som fyllde år och som så vänligt upplyste mig om att jag inte på några villkor kan ha Lindexbikinin.
Till höger min andra syster Maria som efter vårt prat i tisdags om lärt sig att man kan absolut inte köpa bikini på Lindex och man kan inte äta på någon av restaurangerna i Mil Palmeras.



Imorgon bär det alltså av.
Estimerad avgångstid från Högalidsgatan: 04.30
Bilen är bokad på Benstockens långtidsparkering till en kostnad av 800 kr.

Avslutningsvis ett tips till alla er som lider av soleksem: Det är solskyddsfaktor 60 som gäller. Inget annat.

Lotta och Claes - vi ses om 10 dagar på Alicante flygplats.
Till er andra: Om jag hittar fram till internetcafét lovar jag er rapporter om hur vi har det söderut.
Om jag inte hittar kanske jag med telefonlinjen åtminstone kan få in: Vi lever!

Ha det superbra! Var försiktiga med solandet!

Vi ses i augusti!
Hasta la vista!

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeah bejbi! Here we go.... =)