När man ändå håller på

Nog går det bra att handla på IKEA alltid. Jisses vad det slinker ner grejer i påsen.
Vi fick med oss både det ena och det andra hem. Stearinljus, servetter, nya skålar, två lådor till Tuvas saker, 3 lådor till allt bråte i garderoben, en slickepott, batterier och lite annat.
När vi väl fått in allt i bilen inkl Tuva och Isak i varsinn barnstol skrattade jag och Malin så vi kiknade.
Jag såg med nöd och näppe ut igenom en liten fyrkant i rutan så det gick att köra.
När vi kom hem och jag skulle fickparkera fick det bli på känn. Kör tills det tar i liksom.
Hem till Malin för en fika. Sen kom vi på att vi gjort oss alldeles förtjänta av en fredagsöl. Mumma.
Och ett skåp hittade jag också. Eller rättare sagt, Malin visade det skåpet dom hade och det var ju perfekt.
Malin antecknade flitigt vad jag skulle ha och vart det skulle hämtas. Någonstans på mitten fick jag tydligen tilt, missuppfattade måttet på skåpet och kom på att jag nog ville mäta en gång till hemma.
Väl hemma kommer vi ju på att det är ju exakt de måtten jag skulle ha. SUCK.
Jag frågar Malin lite fint om hon känner för att åka till IKEA nästa vecka också...

I lördags skulle fantastiska morbror Ulf hjälpa oss att äntligen få in el i badrummet så vi slipper hålla på med skarvsladden från köket varenda gång vi skall tvätta.
Vore ju fiffigt om vi hade haft det där skåpen då så han kunde hjälpa oss med dem på samma gång.
Sagt och gjort.
Jag sätter mig i bilen kl 10.20, åker till IKEA, går in, hämtar vagn, hämtar allt jag skall ha på hylla 1, går till kassan och ut. Det tog 35 minuter.
In på Babyland. Ut 20 minuter senare med en ny bilbarnstol.
Hemma igen kl 11.40. Inte så illa va? Det gäller att vara effektiv.
Det skall dock tilläggas att bilbarnstolen inte på något sätt var ett impulsköp utan vi hade sett ut den BRIO-stol vi ville ha och när det damp ner en katalog från Babyland där de påannonserades att det nu var kampanj och 800 kr rabatt så slog vi till.
Lilla Tuva åker nu ståndsmässigt i värsta racingstolen. Hon blev plötsligt väldigt liten igen!

På kvällen var det tjejbiokväll. Jag, mamma, Maria, Lena och Clara gick för att se Mamma Mia.
Vilken underbar film. Jag dansade i biostolen.
Efter det mötte vi upp Ida och gick till Tranan för att äta.
Mattias som är kock där hade fixat finfint bord och vi fick ett glas mousserande vid ankomst.
God mat och goda skratt.
När klockan var 22.30 var det dags för hemfärd.
Då kommer vi på att vi skall ju vrida tillbaka klockan till vintertid.
Ja, se där ja. Då var klockan ju helt plötstligt bara 21.30. Man tjänade en timme. Perfekt.

Idag tänkte vi att när vi ändå håller på med alla inköp är det lika bra att slänga till med det vi planerat och funderat på ett tag.
Nytt matsalsbord och nya stolar att ha i vardagsrummet.
Bord i vitlack med kromad trumpetfot från EM och vita stolar i fuskskinn med kromad trumpetfot från MIO.
Leverans om ca 2 veckor.
Oj vad fint det kommer att bli.

Inga kommentarer: