Familjebilen

Idag var det tjo och tjim för barn och mammor hemma hos Lotta och Lilly i Älta. Jag, Tuva, Maria, Axel, Tessan och Nils fick goda hemmagjorda bullar, spagetti och köttfärssås.
Malin var tyvärr förkyld så hon och Isak fick stanna hemma.
Barnen lekte och vi pratade. Helt plötstligt mellan alla tupplurar och matningar blev klockan 14.30 och vi hade fortfarande inte kommit iväg på den promenad vi planerat hela förmiddagen. Vi kastade i barnen mellis och ut i spåret vid Nackareservatet.
När vi kom tillbaka var det mörkt. Det går fort nu när klockan är tillbakaställd.
Något som jag misstänker att min granne helt missat när jag hörde henne köra igång dammsugaren kl 07.30 i söndags morse...
När jag vid lunch kikade ut genom köksfönstret blev jag faktiskt lite full i skratt.
Volvo är verkligen familjebilen nr 1. Längst till vänster står Tessans V70, sen vår V50, Marias V50 och Lottas V70.
"Vi är inte bara lattemorsor, vi kör Volvo också!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm... undra om mitt SL-kort skulle platsa i den där raden... :-)