IKEA utan att handla?

Pga publiceringsstopp på Blogger kommer här gårdagens inlägg:

Ikea utan att handla?

Imorgon (idag) är det utflyktsdag till IKEA. Vi packar in både ungar och vagnar för att hänga på låset vid Kungens Kurva.
Jag hade ett uppdrag. Att köpa ett skåp. När vi började mäta upptäckte vi att skåpet var för djupt. Passar inte.
Panik!
Skall jag åka till IKEA utan att han något att handla?
Jag började genast stryka omkring i lägenheten för att kolla om jag kunde komma på något annat jag kunde köpa.
Magnus försöker lite fint föreslå:
- Ja, man behöver ju inte köpa något bara för att man åker till IKEA.
- Öh, hallå…?
Jag gav honom en blick som kunde fälla en fura och funderade vidare.
Sen kom jag på att vi behöver ju faktiskt stearinljus. Phu!!!
Att det sen är lika lätt att åka tomhänt från IKEA som att vinna på triss…

I fredags var vi på middag hos Sandra, Anders och Casper. Mycket trevligt.
Vi började prata om en av Magnus favoriträtter. Kebab.
Anders är inte lika imponerade av denna rätt och säger:
- Aldrig att jag äter pressat kött, grillat på pinne i sollampa!
Antar att Folkets Kebab på Hornsgatan inte är ett ställe vi kommer att hitta Anders på..
Kanske kan vi få med honom till Mariannes i Uppsala för ett provsmak?

Idag (igår) har jag varit med och tittat på bröllopsklänningar. Det vankas bröllop till våren. Oj, vad mycket fina klänningar det finns!
Jag och Malin suckade lite och tyckte nog att det var lite synd att vi redan gift oss och funderade lite på vad vi skall göra med våra fina klänningar som hänger hemma.
Nog kan man ha en liten ”bröllopskväll” där vi kan ta fram klänningarna, hoppa i dem och bara gå runt lite..?

Idag (igår) den 23 oktober säger vi Grattis på födelsedagen till Maria Wistrand.
Det är också exakt 5 år sedan jag första gången träffade Magnus.
Gissa vem som kom ihåg det och hade med sig röda rosor hem idag (igår)..?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är otroligt att det redan gått 5 år sedan ni träffades. Och se så mycket bra som hänt sen dess. Det var en kul & lyckad kväll :-) Grattis till er!!!