Tuva och Grisen

Tuva har precis som vi alla en favoritsida hon ligger på när hon sover.
Det gör att hennes gosiga något mjuka huvud har blivit lite platt på ena sidan.
Det försöker vi nu rätta till genom att få henne att ligga på andra sidan. Och hur hindrar vi henne från att rulla över till favvosidan?
Jo, vi lägger en liten gris under henne och stöttar upp.
Det slutar oftast med att hon till slut får loss grisen och använder honom som armstöd istället..
Vi får väl snart försöka med en kossa istället?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tuva! Jag har också en favorit sida, min vänstra och jag är också lite plattare på den sidan. Mamma och pappa har försökt med en kudde under mitt huvud i sängen och i vagnen det hjälper kanske lite grann. Puss och kram

Anonym sa...

Hihi, var glad över att din mamma och pappa försöker med en kudde. Själv ligger jag här med hela ladugården under huvvet...