Babysalsa på Mosebacke


Igår var vi på babysalsa på Mosebacke. Det var fantastiskt kul.
Runt i ring dansade vi salsa och sjöng barnvisor under ledning av Maria (i gult på bilden..)
Jag satte lilla Tuva i sin BabyBjörn och jag hann väl ta två, tre danssteg sen sov hon som en stock. Jag dansade på och spelade med marackas. Tuva sov.
Carinas Enya slumrade också till liksom Kias lilla Alfred.
Kan vara något med salsarytmen kanske?
Nästa vecka blir det Allsång på Skansen om vädret tillåter. Undrar om de sover lika gott då?
Idag blev det nytt besök hos polisen och nu hade de koll på läget.
Tuva var så duktig och det blev ett så gulligt foto.
Men jag undrar ju om hon verkligen kommer kunna resa på det när hon är 5 år? Det är nämnligen så länge det första passet gäller.
Men ett tips från den snälla polistanten var att innan man reser iväg med barnen i 3-5 års ålder är att kolla upp om landet man skall till accepterar att man kommer med ett pass från så tidig ålder.
Var ju bra att veta.
Det där med ogiltiga pass har vi redan varit med om och det var ingen rolig historia!
När jag kom hem gjorde jag ett försök att få Tuva att sova i vagnen så jag kunde sitta ute på balkongen och läsa min spännande bok (sista av Stieg Larsson)
Det ville hon då rakt inte. Det var bara kinkigt och stök. Vi fick gå in helt enkelt.
Nu ligger hon i soffan och tittar på "Doktorn kan komma". Helt knäpptyst.
Jaha ja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Babysalsa - hur coolt som helst!! (jag är faktiskt lite avis)