Midsommar och överkommen bussrädsla

Som jag skrev om tidigare har lille Isak kommit till världen.
I torsdags satt jag och Jossan i Ringens C och hade precis avnjutit en Thailändsk lunch när Malin ringde.
Dom var ute i parken med lille Isak, tänkte om jag var hemma och ville se honom.
Jag nästan skrek i luren:
- Stanna där ni är! Jag hoppar på bussen!
Det där med bussrädslan var som bortblåst.
Jag rusade ut till busshållsplatsen och vässade armbågarna. Nu jävlar.
När jag såg 4:an runda korsningen tuggade jag taggtråd.
Jag fullkomligt kastade mig ombord på bussen och i alla hast prejade jag en äldre dam med rullator.
Sen åkte jag till Varvsgatan och nästintill sprang bort till parken.
Isak.. ja, han var ju sååååå söt!!
Stackars Jossan då undrar ni? Jo, jag sprang förstås inte bara ifrån henne. Jag hann säga hejdå innan vi rusade åt varsitt håll (hon skulle hem och jobba).

På midsommarafton var det firande hos fam Pahl-Skärlind.
En härlig sillunch på balkongen i lugn och ro innan vi med kaffetermosen i högsta hugg gick mot Nyckelviken.
Det visade sig att vi nog tagit det lite för lugnt för när vi kom dit var det slut på sång och dans.
Nåja, vi bredde ut filten och dukade upp ändå.
När vi gick hemåt började det ösregna. Typisk svensk midsommar.
Dagen avslutades med grillning och en skräckfilm där blodet stänkte och tarmarna hängde.
Riktigt midsommarmys.

Inga kommentarer: