Pappa Poopoo

I tre dagar har vi väntat på att Tuva skall bajsa. Ja, det är sånt vi gör..
Imorse tyckte jag att jag var så rolig.
Medan Magnus gick upp efter att Tuva uttryckligen viftat bort honom och på så sätt meddelat att "pappa, din morgonandedräkt är fruktansvärd" lade jag henne på min huvudkudde en stund och gick upp för att göra frukost.
När jag gick in till henne en stund senare såg jag att hon hade "jag bajsar"-uttrycket i ansiktet och man hörde ett dovt sprutlackerande i blöjan. På min kudde.. jo, man tackar..
Magnus kommer ut från badrummet och jag säger lite avspänt:
- Jag tror Tuva behöver en ny blöja
- Har hon bajsat? frågar Magnus lite oroat
- Neeeeeeej, det tror jag inte. Men det var längesedan hon fick ny blöja..
Jag fick stirra ner i golvet och rusa tillbaka till köket för att inte börja tokskratta.
Sen stod jag och smög runt dörrposten för att höra hans uttryck när han lättade på blöjan.
De berömda hulkningarna kom direkt.
Hihi, det var bajs överallt. Hela vägen upp på midjan på lilla Tuvis.
Magnus tyckte att jag var såååååå rolig!

Igår var det mammagrupp igen och vägning.
Tuva väger nu 4380 gram. Imorgon blir hon 6 veckor.
Vi tränar nacken för fullt nu hemma. Något Tuva ofta protesterar högljutt emot.
Ligga på mage är inte lika kul helt enkelt.

Såhär trött blir Tuva när hon måste träna nacken.

Den här lilla knytnäven brukar jag få i ögat ibland på morgonen när Tuva efter att duktigt sovit i sin egen säng får slumra lite mellan mig och Magnus. Paddlarna.. sorry, små fossingarna till höger kan kicka rätt bra när en liten gasbubbla trycker på.

Inga kommentarer: