Tomtar på loftet eller en sprängd chokladkaka?



Igårkväll ca kl 23.15 (efter att vi sett 2 timmar CSI):

Magnus: Jag kan inte sova
Linda: Jodå, det kan du visst
Magnus: Är du trött?
Linda: Ja, jättetrött... nää... (jag var inte så jättetrött jag heller)
Magnus: Jag har lånat en bok av Lena, Dan Browns "Änglar och demoner", den handlar om atomklyvningar, det är jätteintressant. Vet du vad man får om man klyver en atom..?
Linda: zzzzzzzzzzzzz................ (helt plötsligt har jag aldrig varit tröttare i hela mitt liv)

Imorse ca kl 07.00 (efter att klockan ringt 5 gånger knuffar jag på Magnus):

Magnus: Vet du vad som just hände? En guldnougat sprängdes i bilen.
Linda (som fattar att Magnus fortfarande sover): Jaha, men vad hände med tomten som satt på taket då?
Magnus: Det vet jag inte. Men nu är det ju choklad i hela bilen!
Linda: Jaha..

En ny vecka har tagit sitt intåg..
Mjukstartade lite igår. Jag och Magnus skulle vara på banken kl 15.00 så jag var tvungen att åka 14.20 från jobbet.
Man får ju inte ta ut sig redan på måndagen menar jag.
Hur skall jag annars orka jobba tisdag, onsdag, torsdag och halva fredagen?
För oss HTF-are är det halvdag på fredag iallafall. Perfekt!

Helgen gick som vanligt alldeles för fort.

I fredags blev det god middag tillsammans med Maria och Malin.

I lördags tog jag buss 676 från Tekniska Högskolan till Norrtälje.
En sak förundras man över när det gäller den bussen.
Den går var 20:e minut.
Oavsett vilken buss du tar på vilken tid på dygnet så är bussen alltid FULLPACKAD.
Hur går det till? Vad skall alla göra i Norrtälje?
Iofs. Jaga autograf av Jan-Emanuel kanske?
På förmiddagen var vi två brunetter (jag och Annelie) och en halvblondin (Charlotta med slingor).
När vi gick ut var vi tre brunetter. Vi färgade helt sonika håret på Charlotta.
Skall det matcha så ska det!
Och klädproblemet? Ja, det löste sig med att jag rotade fram något gammalt ur garderoben.
Åsså var det tidsomställningen förstås. Alla kom väl ihåg att ställa om klockan?
Jag och Charlotta rasslar hem kl 02.25.
Fast helt plötsligt var ju klockan bara 01.25. Jättebra. Då blev det ju inte så sent.
Men var det inte så att vi skulle vara ute längre? Vi måste ha missat något..
Nattamat. Nattamat måste man ha när man kommer hem från krogen.
Detta till trots att man oftast ätit en rätt stadig middag innan man gick ut!

Vanlig nattamat:
1. Hamburgare
2. Korv med bröd
3. Tunnbrödrulle

Hos Charlotta får man:
Stekta kycklingfileér, kokt potatis, wokgrönsaker och kall vitlökssås.
Det ni!!

På söndagen åkte vi till Rusta för att köpa deodorant, till Blomsterlandet för att köpa lull-lull och till Överskottsbolaget för att köpa badskum.
En helt vanlig söndag i Norrtälje.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Helvete vad trött jag var i morse! (ursäkta språket)! =)

Har inte skrattat så mycket på länge så som jag gjorde när jag läste denna blogg... hade nåt svagt minne av choklad i baksätet på bilen... det är ljusbeige klädsel i bilen så ni kan ju förstå hur det såg ut.. eh.. men ja. det var ju bara en dröm..

Camilla sa...

AHHHHH Linda!!! Jag dör av skratt!!! Har inte läst din blogg på flera dagar och nu har jag uppdaterat mig genom att sitta här och skratta högt. Hahahahahahaha du är så jvla rolig! KRAAAAAAAAAAAAAM

Camilla sa...

PS: Klart roligast var ju det där med att ni lantis...ehum...norrtäljebor menar jag så klart, flänger norrtälje runt för att köpa en DEODORANT! Samt att Nettan ska fotograferas BAKIFRÅN för Viktklubb.se - hahaha värsta porrposen ju! :) kraaam