En skallad skalle och Musse Pigg på TGI Fridays


Måndag. Igen.
Okej, helgen blev rätt bra. Det dåliga humöret var som bortblåst efter ett par tacos, rött vin och några goda skratt tillsammans med Magnus och Charlotta.
Vad vi skrattade åt? Allt.. och Sture, Conny, Ronny och deras kusin Sonny..
Och så kollade vi O.C förstås. Inte gå ifrån ett vinnande koncept..
Äntligen blev dom av med... nä förresten, det kan jag ju inte avslöja.
O.C är så bra, tra la la la la...

Lördag.
Frukost och ytterligare ett avsnitt O.C.
Charlotta är tvungen att åka till bladet för att jobba. Jag och Magnus bestämmer oss för att åka till Claes Ohlsson och köpa en ljusslinga.
Alltså affären Claes Ohlsson, inte någon polare.
Nästa helg är det ju första advent.
Problem: Jag och Magnus har en stor låda märkt "julsaker".
Den lådan är i vårt förråd. Någonstans..
Säkert längst in begravd under golfklubbor, stolar, bord, blomkrukor och en plastgran.
Verkar ju hur jobbigt som helst.
Lösning: Köp nytt julpynt =)
Resultat: Inte så ekonomiskt. Vi får riva fram kartongen helt enkelt.
Men en liten ljusslinga till sovrummet fick det bli iallafall.
Sen var vi hungriga.
Det blev TGI Fridays på Birger Jarlsgatan. Där var det barnvagnshysteri. Det såg värre ut än på IKEA-s parkering en lönehelg! Jisses..
Magnus skall betala med kort och skriver sin namnunderskrift på det ena kvittot och säger:
- Ser du vad det står?
Jag har påpekat så många gånger förut att Magnus har handstil som en massmördare.
Jag har aldrig träffat en massmördare men jag kan tänka mig att en massmördare skulle skriva med helt oläsliga kråkfötter.
Jag stirrar och stirrar på underskriften. Vaddå, står det inte som vanligt Magnus Larsson?
Nä, det står: Musse Pigg.
Men det ser ut som Magnus Larsson.. ni kan ju själv tänka hur underskriften ser ut..
Så, tack då Musse Pigg för lunchen.

Syster Lena ringer och kollar vilken tid dom skall komma på söndagen. Kl 13.00 bestämmer vi.
Hon säger:
- Ni har ingen julljustake va?
- Öh, nej det har vi inte (jag kastade den förra)
- Okej, vad bra. Klick, syrran lägger på.
Oj, skall vi få en ny ljustake? Perfekt.

Söndag.
Fam Kling/Lindström/Sörås skall komma på besök till Högalidsgatan.
Jag måste baka.
Jag bakar aldrig.
Jag köper Kungsörnens färdiga "browniesmix". Perfekt.
Mamma skarvar med en sockerkaka, grädde, kiwi och ananas.
Jag frågar lite försynt varför dom kommer lite sent. Vi sa kl 13.00 och dom kommer 13.30.
Parkeringsproblem?
Nja. Problemet låg nog mer i att:
1. Min mamma har en SEAT Ibiza med sommardäck.
2. Det var halt ute
3. Dom trängde in sig 5 vuxna och ett jättestort paket i den bilen!
Hur i h-vete gick det till?
Fick dom använda konservöppnare när dom skulle ut eller?
Ja, dom är roliga..
Det jättestora paketet var till mig och Magnus. Jippi.
Men en ljusstake? Nä, det kan det inte vara.
Jag böjer mig ner för att se om det kommer från butiken Village.
Magnus är också nyfiken och böjer sig ner han med.
Det slutar med att han skallar mig!!
Jaha, då lägger vi till det på listan också.

Nu har vi:

1. Trampar mig på fötterna
2. Kör in pekfingret i munnen så det uppstår blodvite när han skrapar i mina tänder
3. Pekfingret rätt in i mitt öga
4. Skallar mig

Vad blir nästa grej?
Skyddsutrustning på!

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Men vad var det i paketet??????? Har man sagt A måste man säga B.. eller hur det nu var :-)
Vad sägs om att ses någon gång vecka 49? Då är mitt liv lugnare och under kontroll :-) (hoppas jag)
Det var så länge sen vi sågs på RIKTIGT utanför jobbet ju..
Hörs innan dess.
KRAM

Linda Clarenbring sa...

Ki..nä!..Jossan: Såklart jag måste säga vad det var i paketet! Jag hade dock så ont i huvvet och såg stjärnor så jag såg knappt något.. hahaha
Det var en jättefin väggljusstake som jag och Magnus har tittat på. Den skall nu pryda ena väggen i vardagsrummet och sprida mysljus i vårt rum =)
V.49?! Det är ju typ vid nyår.. jaja, du är busy, jag förstår. Vi hörs och bokar in något med bläck! Dock fungerar inte tisdag eller onsdag (bladet fyller 175 år) Kram kram kram

Anonym sa...

Psst!! Linda!!!

Jag vet vad du kan önska dig i julklapp!! Hjälm, skor med stålhätta, skottsäker väst, tandskydd mm... kanske en sån dära astronautdräkt.. (luftät e den oxå)...

Pöss

Anonym sa...

EN liten sann historia ur mitt eget liv;

Jag och min kära hustru brukar skojbråkas - speciellt med lite promille i kroppen.
Efter en kväll brottas vi lite extra, och H tycker jag "anfallit henne för mycket".
H sparkar hårt mot min ädlare delar. Jag parerar med handen.
H sparkar sålunda sönder mitt finger...
Mina vigsel- och förlovningsringar var tvugna att tas ut ett par storlekar!!

/RoKK oN

Anonym sa...

Utan att avslöja NÅGONTING från en finlandsresa nära er, kommer här några nyckelord:

* Kundvagn inne i hytten.
* Svåger = Duracell-kaninen.
* Hejdlöst ös och våldsam dans.
* Hårdrockskonsert.
* Väldigt få till frukosten.
* Frukost bestående av lax och chokladkex.
* Väldigt få till lunchbuffén.

/Yksi kaksi

Linda Clarenbring sa...

Hm, undrar då om det är ett av mina fingrar som ryker nästa gång..?

Hahaha, den där finlandskryssning vill jag absolut höra mer om!