Pyntet är löst!



Veckans värsta och kanske bästa?
Svar: Första advent.

Nu kommer den. Den vi fruktat i snart ett år!
Julångesten.
Är det verkligen bara ett år emellan varje jul? Jag tror inte det.
Det var ju för fasiken nyss jag jagade runt i affärer i jakten på den perfekta julklappen...
Pyttsan. Något sådant finns inte.
Magnus önskar sig en plasma-tv. Det får han inte.
Jag kan inte komma på en enda vettig grej att önska mig.
Undrar om vi inte skall göra sådär som någon vis person i min familj sa en gång:
- Vi löser det såhär: Vi sätter oss alla runt ett bord och så tar alla fram varsinn femhundralapp och lägger framför sig. På en och samma gång så skjuter vi sen femhundralappen ett steg åt höger. Klart. Alla har nu bytt pengar med varandra.
Det är ju ändå så det fungerar.
Eller varför inte åka till Bahamas? Det är säkert billigare.

Jaja, men likförbannat så måste jag ju julpynta iallafall.
Jag funderade ju på att införskaffa en ny adventsljusstake till vårt hööööööga fönster i köket.
Vet ni vad en sådan där hög kostar? 599 kr!! Hallå? Nähä tack.
Det var till att gå ner i källaren och rota fram lite gamla grejer.
För att komma åt julkartongen fick vi ta ut:
4 st solstolar, tre resväskor, en påse med krukor, ett isärplockat databord, två köksstolar och en stor kartong med Magnus "allt-möjligt-jag-vet-inte-vad-det-är".
Lägenheten är nu lagom pyntad. Jag tog fram två gamla hederliga julstjärnor och slängde upp den ena i vardagsrumsförstret och en pappstjärna i köksfönstret.
Okej, okej, det är lite tidigt men om ca en halvtimme när Magnus kommer hem skall vi åka till Nynäshamn och hinner inte göra det rätt som man ska. På söndagen alltså. Vi tjuvstartar.
Vad vi skall göra i Nynäshamn?
Nja, bo på hotell. Komma bort lite. Koppla av över helgen.
Har dom börjat servera julbord åker jag hem.

Ha en trevlig helg!

(och nej, vi skall INTE handla julklappar i Nynäshamn. Har dom affärer där förresten?)


Blev det inte julmysigt så säg..?
Yeah , yeah, what ever...

2 kommentarer:

Linda Clarenbring sa...

hahaha, du menar projektorn så vi fick backa soffan? Nä, nu är det en 42 tums plasma som står högst på listan.
Jag funderar på ett par strumpor till honom.. det behöver han.

Anonym sa...

Jaaaaa!!! Bejbi, äntligen ett par strumpor!=)

Grejjen är att man skulle kunna tro att ovanstående är lite halvsmått ironiskt.. men det är det inte, det finns inget som är så trist som att handla STRUMPOR. Av den anledningen jublar jag varje gång jag får ett par! =)

Jag skulle i och försig jubla en heeeel deeel om det skulle vara ett platt paket i storlek 42 tum.. hihi!

/Tom Tenisse