Need for speed..?


Magnus har hittat en hobby.
Han kör bil. Och bygger bilar. Och byter karosser. Och krockar hejdlöst utan att det blir en skråma på bilen.
Magnus spelar "Need for Speed" på datorn.
I flera timmar.

Igår var jag på Friskis&Svettis, intensivpass med "tokJakob". Shit vad det var jobbigt. Dom hade likagärna kunnat slagit ner mig med en påk när jag kom innanför dörren. Samma resultat.
Släpar mig hem.
Magnus sitter framför datorn och kör bil.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur länge han suttit där egentligen?
Nåja. Jag undrar lite försiktigt om han har börjat med maten (ser jag ju att han inte har men jag måste ju kolla...)
Vi börjar laga mat och Magnus resonerar sitt bilspelande med att han måste ju också få roa sig när jag gör det.
Friskis&Svettis? Roar mig? Nja... jag vet inte riktigt..
Kl 21.00 börjar Top Model (eller "Flykten från hönsgården" som Magnus kallar det)
Det vill jag se.
Magnus kör bil.
Och där sitter han tills klockan är 22.00 och kör varv efter varv efter varv.
22.05 är han superrastlös och hoppar i soffan som en 5-åring med sockerchock.
Suck.
Någon som vill köpa en dator?
Spelet Need for Speed och två handkontroller ingår!

Ps. Okej då, jag kör lite jag med ibland. Jag heter Medusa (ja, från Monster Jam) och har en svart bil. Fjantigt va? Ds

11 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om att samla vuxenpoäng! Bilspel = träning! eller hur!? haha!

Nu vet jag precis hur jag ska ta en kurva i 220 kmh mitt i stan när jag samtidigt har en bil i häcken och mötande trafik...

Medusa, jag vet att du gillar det.. =) Jag ser hur det glänser i dina ögon när du kör om de andra bilarna och lägger ett bredställ i kurvorna..

Näää nu har jag inte tid med den här skiten.. nu ska det köras... ha ha ha!

Anonym sa...

visst är det trevligt när man kan umgås hela familjen eller hur magnus

Anonym sa...

Robban, haha visst e det härligt, spelar syrran battlefield vietnam nu? hihi!

Seriöst nu, Oskar e grym på bilspel.. för att vara 5 år.. får du fortfarande pisk av han?? =)

Anonym sa...

"Någon som vill köpa en dator?" - jag trodde Du skulle skriva "Någon som vill köpa en Magnus?". Jag var just i färd med att avboka min tandläkartid för att spara pengar och kunna göra en snabb affär.. :-(

En sak som förbryllar mig lite... om DU har sådan träningsvärk efter ett friskis & svettis-pass... Hur i hela världen kommer de andra över huvudtaget ut ur lokalen??? Jag begriper det inte.

Magnus; så länge Du håller Dig till de där bilarna så känns det ok att Du kör snabbt, krockar och så där.. om Du börjar bete Dig likadant med Din chokladinsmorda SAAB får vi överväga den där hästen i alla fall. Tänk på vilken tid det kommer att ta att åka/rida/skumpa till jobbet varje dag. OCH tänk på hur många skor Linda hinner "tröst-köpa" när Du är på väg hem.. Ett gott råd alltså: Kör försiktigt i verkligheten!!!

Nu ska jag ta en promenad till tandläkaren - här på landet (Bräkne-Hoby) kan man nämligen PROMENERA dit man ska, trots att man befinner mig utanför själva byn. Fantastiskt :-) Tyvärr är tandläkaren lika dyr i drift här.. Jag VET att man kan byta tandläkare till en i staden där man bor... men det känns så definitivt, då har man ju verkligen FLYTTAT hemifrån liksom...

Linda, vi ses på onsdag!! Tack för att Du hörde av Dig idag :-)
KRAM

Anonym sa...

Jossan,

Om jag hade varit till salu så hoppas jag att Linda hade satt ett riktigt högt pris, jag menar jag vill ju inte verka billig! =)

Jag kör så himla försiktigt när jag är ute och finkör Saaben, jag brukar sätta på mig gubbkepsen, den gråa lösmustaschen, flytta fram sätet så ansiktet är 5 cm från vindrutan, hålla "tio i två" greppet om ratten så knogarna vitnar.. ha ha ha.. eller inte..

Linda, jag behöver en bättre, starkare och snabbare bil.. nu ska det köras.. jag vill även "stripa" den med tribals, ha ett avgasrör stort som en soptunna och grönt neonljus under.. ur vägen kärringar och gubbar!!

Linda Clarenbring sa...

Jossan: HAHAHAHA, du är för rolig!!! Härligt att ha dig tillbaka!!

Magnus: Okej då, det är rätt kul att köra bil. Men inte i flera timmar.

Robban: Som tur är så sitter ju Magnus iallafall i samma rum som jag när han spelar så lite, lite umgås vi ju..

Hälsar Medusa (vroooom...)

Anonym sa...

otroligt bra ide linda man kanske skulle köpa en trådlös ratt och köra på tv:n nere i vardagsrummet. hmmm(men jag kanske måste fråga berit först för husfridens skull) jag kanske behöver dit stöd när jag tar upp det här

Anonym sa...

Operation övertalning börjar nu! Jag ska bara få Linda att bli lite mer beroende av att ratta snabba bilar på datorn.. sen så...

Anonym sa...

både du och jag tycker ju om att ratta så det ska väl inte vara något problem att övertala brudarna att ratta är kul!!

Anonym sa...

Magnus: jag hade inga hål i tänderna så det kostade "bara" 445 kronor..menar Du att en avbokad tandläkartid inte hade räckt som betalning alltså??

Är det inte lite egendomligt att JAG ska betala 445 kronor för ett tandläkarbesök när tandläkaren (eller tandhygienisten, what ever) frågar ut mig om hur man bör och inte bör äta.. Jag menar, borde inte JAG få betalt då? Eller borde det inte åtminstone gå jämnt upp?? Hm..

Anonym sa...

Jossan, det där får du tala med min "pimp" om, det är hon som sköter finanserna haha!

Jag tycker att du ska skicka en faktura till tandläkaren på det dubbla beloppet, en dietist måste ju tjäna betydligt mer än en som rotar i folks munnar...

Robban, Jag håller med dig! Att "ratta" är riktigt riktigt jäkla kul... ehm... ja.. jag syftar nu på bil.. hö hö hö!