En fest och en olycksbringande toalett.


Efter helgen har jag/vi lärt oss följande:

1. Om du skall bowla en fredagskväll, försök inte boka bowlingbana onsdag kväll. Det kommer garanterat vara fullbokat.
2. Om du skall bowla en fredagskväll, ät inte pizza till lunch på ett okänt ställe. Det kommer garanterat resultera i diverse problem med mage och tarmar.
3. Träna inte kl 14.00 om du skall på fest på kvällen. Man blir ju alldeles för lättpåverkad.
4. Långt hår och värmeljus är ingen bra kombination
5. Prova inte att låsa en badrumsdörr som aldrig varit låst förut. Och framförallt, gör det inte när du är på INSIDAN!
6. Loka är jättegott som drink på krogen.
7. Tänk inte ens tanken "jag skall träna" dagen efter!

I fredags skulle jag, Magnus, Sanna och Petter drabba samman i en bowlingmatch. Vi hade laddat. Tuggat taggtråd och snackat taktik.
Men det fanns inga bowlingbanor. Fullbokat. Överallt.
Var det någon allmän bowlingfredag eller? Hade vi isåfall missat.
På fredag lunch går Magnus med sina arbetskollegor på lunch och tar en pizza.
Ja, inte vet jag vad det var i den pizzan men strax före fem kommer Magnus in genom dörren vikt som en märla och låser sedan in sig på toaletten i ca 30 minuter. Ont i magen? Jo.. lite då..
Ingen bowling.
Ingen Sanna och Petter.
Ingen god middag med vin.
Jag sprang iväg till apoteket, köpte Rani-Q och sen till Coop för att köpa Coca-cola.
Magnus bäddade jag ner i soffan.
Jag åt hamburgare till middag. Magnus fick en kokt korv.

Lördag. Claes Lindblom 29 år, party!
Gå och träna när man skall på fest? Ja, såklart. Vet ni hur många kcal ett glas rödvin innehåller? Nä, det vill ni inte veta heller.
Hemma hos Claes fanns nybakad smörgåstårta, vin och massor av tända ljus.
Claes informerar oss om att det går inte att låsa dörren till toaletten. Men det finns en nyckel.
Jaha, man får väl hålla i dörrhandtaget då för att undvika pinsamma toaletthistorier.
Runt kl 21.00 är festen i full gång.
Alla tjejer samlade i köket och killarna i vardagsrummet. Varför är det så egentligen? Kan det bero på att vi tjejer inte vill prata brudar, sex och båtar? Kanske det...
Efter en stund hör vi någon som bankar.
Va? Är det grannarna? Så högt spelade vi inte. Är det någon som bankar på ytterdörren? Nä, alla hade ju kommit.
Vi pratar på.
Bankandet fortsätter.
Någon saknas.
Vart är Claes?
Svar: Inlåst på toaletten.
Tokfransen hade plockat fram nyckeln för att prova om det inte gick att låsa iallafall.
Och låsa, ja det gick det ju. Men inte att låsa upp. Vad gör vi nu?
Magnus och David går till verket utrustade med kniv och skruvmejsel. Inget fungerade.
Claes undrar lite försiktigt om någon kan sticka in ett sugrör genom nyckelhålet så han åtminstone kan få dricka lite av sin drink.
Vi tjejer i köket såg framför oss:
Ringa brandkåren, in stormar en massa grabbar i bar överkropp med stora släggan på axeln. Va? Har dom inte bar överkropp? Nähä, då får det vara.
Det blev dock varken brandkår eller bara överkroppar. Efter att ha skruvat loss hela låset fick Magnus och David ut en oskadad Claes och festen kunde fortsätta.

Jaha, och sen var det dags för nästa fadäs.
Efter att ha tillverkat en skylt av en papptallrik med upptaget/ledigt på och hängt på handtaget till toaletten gick jag in.
Inne på toalettväggen hade Claes i små hållare med sugkopp satt upp värmeljus. Efter att ha tvättat händerna fixar jagt till frippan och liksom i en timotejreklam kastar med håret bakåt.
Öppnar dörren och går ut.
Jag hör Camilla från köket:
- Nu luktar det bränt!
Ja, tacka fan för det. Det var mitt hår!!!
Hjääääääälp!
Magnus kommer till undsättning för att inspektera skadan.
Han försäkrar mig om att det inte alls är mycket. Bara lite skållat på några små testar.
Jag kände mig skallig.
Sa jag att jag håller på att spara ut mitt hår?
Jättesmart då att timotejkasta sitt hår rätt på värmeljusen! Nooo!!!

Både jag och Claes konstaterade:
- Den är toaletten för med sig olycka!

Festen fortsatte sedan utan fadäser och vi kom oskadda till Birger Jarl där kvällen avslutades med bubbelvatten och dans.
Tack Claes för en supertrevlig fest!
Nästa gång jag kommer till dig får du skippa ljusen på toan eller så tar jag badmössa på mig!

Hälsar "den skållade".

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses!! vilka fester ni har!
Både Mattias och jag(han kom sättandes när jag började garva) låg dubbelvikta när vi läste redogörelsen ifrån festen.

Anonym sa...

Hm, är det inte alltid så att folk låser in sig på toaletten och bränner upp håret på fester? Inte? Nähä..

Anonym sa...

Det är ju vardagsmat i Uppsala!

Det är staden där man minsann vet hur man festar till ordentligt! Eller vad säger du Clabbe? ;-)

Anonym sa...

Ja va säger man -världsklass:-)
Kan meddela att jag inte provat att låsa toan igen... Måste passa på att tacka för att ni kom o gjorde min dag jävligt rolig.. De e ingen som hört av sig o velat utnyttja kramkorten... Kanske inte så konstigt, när jag inte ens kommer ihåg vem som fått:-)..
Sen måste jag hålla me Mange, de e så de går till i Uppsala.... Kram på er...

Anonym sa...

De som fått kramkorten:

Anna Annasson: 21 år, vet inte hur ett kramkort hamnade innanför BH:n, ett innanför brallorna, det enda hon minns är att det var en snygg kille med det fetaste leendet på BJ som shejkade loss reeejält bredvid henne..

Astrid göransson, 20 år gammal, vågar inte tro att det är sant att hon fått ett kramkort av BJ:s snyggaste hunk, så hon tror helt enkelt inte på det.. det står numera inramat i en hjärtformad silverram på nattuksbordet, ibland pussar hon det innan hon somnar..

Johan, ägare till BJ. Han har redan lovat Clabbe att han ska få VIP kort nästa år, så han tyckte hela kram grejjen var onödigt fjäskande och gav bort det till Chokladtoppen...

Eller nåt sånt.. =)

Anonym sa...

Ha ha ha - jag inser att jag missade något den där lördagen.. Attans oxå.. Men nästa år fyller Du ju 30 Claes!!! :-D Tjohoo vad skoj!

Kram

Anonym sa...

Och ni "anmärker" på fester med brottning, PET-flaskor fyllda med Cosmo' och/eller Camelbak-ryggsäckar med färdigblandad screwdriver???

Här verkar det vara RKTIGT party?!

/brottaren (ryssen mfl.)

Anonym sa...

Ryssen/brottaren/Cosmoinapet/mats: Vi har inte hört om några skandaler från Finlandsbåten ännu.. Komigen o dela med dig av några vettja.. =)