Vad händer idag?

Måndag på 92:an. Ordningen återställd.
Ordinarie kökspersonal på plats och imorse fick vi smörgåsar gjorda med lite omtanke.
Grönsaker och pålägg fixat som värsta cafesmörgåsen.
Har fått lämna min plats på 2:1 för en nykomling och ligger just nu i undersökningsrummet.
Helt ok att vara här på dagtid eftersom sköterskorna kommer in lite titt som tätt, fixar med och pratar lite.
Värre är det på natten med allt spring ut och in. Som om man inte hade svårt att sova ändå.
Förhoppningsvis kanske de flyttade mig hit för att de ser mig som en kandidat för hemgång?
Vågar inte hoppas för mycket bara.
Har tagit fram taggtråden igen för det är för mig en okänd läkare, nyss hitflyttad från KS som skall ronda idag.
Stackarn, han kanske är jättebra.
För säkerhetsskull har jag kollat av att två av mina "bra doktorer" Gunilla och Barbro är inne på mottagningen idag så blir det kris kastar jag på mig mina Scholl och springer in dit.
Jag vill bara heeeeem.

TuvaLuva blir 9 månader idag! Jag längtar så efter henne och Magnus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller tummarna båda två här!! Btw, hon har gått mer idag.. så jäkla ballt..

Anonym sa...

Idag skulle ju Tuva-Luva & Alma fira tillsammans!!! Vi får göra det på distans helt enkelt :-)
Se till att komma hem nu - jag håller alla tummar och tår jag har.
KRAM

Linda Clarenbring sa...

26:e! Ett mycket bra datum. Två underbara flickor kom just det datumet. Nästa månad skall vi fira med pompa och ståt! Puss på er!